• 30.06.08, 15:50
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Metsatööstuse Liit: enne piirangute kehtestamist peaks nende majanduslikku mõju uurima

Aripaev.ee kirjutas, et pikkade sõidukite reedel liikumise piirangu analüüsi kohaselt olid liiklusohutuse seisukohalt piirangud õigustatud. Kuid, millised on piirangu majanduslikud mõjud majandusministeeriumi tellitud uuringust ei selgu, ka ei ole seda plaanis uurida.
Eesti Metsatööstuse Liit tegevdirektori Andres Talijärve andmetel maksab ühe kilomeetri läbimine raskeveokil keskmiselt 20 krooni. „Kuidas mõjub meie majanduse konkurentsivõimele selline „mittetootlike“ vedude kasv?“ uuris ta.
„Liiklusohutuse suurendamiseks pakub Eesti Metsatööstuse Liit välja efektiivse võimaluse raskete veokite arvu vähendamiseks meie liikluses. Tänase täismassi piirangu juures 40 tonni, on enamus metsaveo autosid sunnitud sõitma poolikute koormatega, s.t. et valmistajatehase poolt pakutud veoki omadused jäävad kasutamata. Sellest tingituna tuleb teha vähemalt kolmandiku võrra rohkem vedusid,“ pakkus ta alternatiive välja.
Talijärv arvas, et majandus- ja kommunikatsiooniministeerium peaks enne piirangute kehtestamist uurima kindlasti ka selle majanduslikke mõjusid. „Meie arvestuste kohaselt kaotavad ettevõtjad-vedajad 40 tonnise massipiirangu piirangu tõttu ainuüksi metsamaterjalide veolkevadiste hindade kohaselt ca 300 miljonit krooni. Iga lisa kilomeetersuurendab kahjumit veelgi. Oleme koostanud raskeveokite transpordi korraldamise lähteülesande, paraku maanteeamet blokeerib seda ning ei plaani uuringut täies mahus korraldada,“ ütles ta aripaev.ee-le.
„Selliste piirangutega võib kogu vedamise ju lõpetada. Arutelu on vaja. Me saame aru, et on paha sõita, kui palju suuri autosid on, aga siin tuleb kompromisse leida,“ on mees eriti nördinud, et maanteeamet ei soovi ettepanekuid isegi arutada.
Ta selgitas, et Eestis on auto täismass piiratud 40 tonniga ja teljekoormus omakorda 10 tonniga. „Tegelikult on kaks piirangut. Samas suurtel metsaveokitel on 6-7 paari rattaid ja teljekoormus on 7 tonni,“ selgitas ta. Talijärve sõnul on mõtlemise koht, kas kümme väikest autot lõhuvad teed rohkem kui üks suur ja sõiduk ise koormab ju ka teed, kui ta tühjalt ühest kohast teise kulgeb. „Selle asemel, et 40 tihumeetrit puitu 2 sõiduga ära vedada, peame kolm korda sõitma,“ lisas ta.
Eesti Metsatööstuse Liit pani ette, et lubades sõita Eesti teedel sisevedude eesmärgil kuni 52 tonnise täismassiga veokitel toimuks alljärgnevad positiivsed muutused:
-tööstuse konkurentsivõime rahvusvahelisel turul paraneks, kuna Eestiga samas majandusruumis paiknevates riikides (Soome, Rootsi, Läti) on suurem täismass lubatud (kuni 60 tonni) ning riigisisene autotransport seega efektiivsem. Meie andmetel kaalutakse Rootsis hetkel lubatud täismassi tõstmist kuni 80 tonnini-väheneks keskkonna saastamine NO, CO, CO2 ja väävelühenditega ning üldine mürafoon;-väheneks liiklusintensiivsus ning teede kulumine;-suureneks liiklusohutus.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumist teatati, et nemad ei ole teinud majandustasuvuse analüüsi Tallinna-Tartu maanteel suurte veokite sõidu piiramise osas. Esiteks ei ole ühe aasta põhjal võimalik mingeid põhjapanevaid järeldusi teha, teiseks on maanteeameti projekti eesmärk siiski liiklusohutust tõsta, mitte majanduslikku kasu otsida.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.

Enimloetud

1
Uudised
  • 09.05.25, 13:21
Topauto avas Tartus Lõuna-Eesti esimese CUPRA Garage müügisalongi
2
Uudised
  • 09.05.25, 12:02
Robotkullereid tootev Clevon müüdi ameeriklastele
Clevon muutub GO-ks, üheks strateegiliseks investoriks on FedEx
3
Uudised
  • 21.04.25, 12:01
Saadaval on 4,7 miljonit eurot, autovedajaid jätab see aga külmaks
Seitsme kuuga on välja antud alla veerandi kogusummast, mistõttu toetust pikendati taas ja laiendati ka taotlejate ringi
4
TOP
  • 21.03.25, 13:50
Ekspedeerimisfirmade palga TOP 50: esikümne keskmine palk üle 4600 euro kuus
5
Uudised
  • 06.05.25, 12:58
Taanis ähvardab vedajaid vigase teemaksusüsteemi tõttu kopsakas rahatrahv
Üleskutse vedajatele: andke teada kui teie ettevõtte veok on saanud Taanis ebaõiglaselt trahvi!
6
Uudised
  • 09.05.25, 13:03
Ti analüütik: DSV on nüüd hoopis teine ettevõte

Hetkel kuum

Ühes Taani kontrollpunktis väljastati kuu ajaga 647 trahvi sõidukitele, mis olid vastavalt registritele sel ajal hoopis teises kohas.
Uudised
  • 06.05.25, 12:58
Taanis ähvardab vedajaid vigase teemaksusüsteemi tõttu kopsakas rahatrahv
Üleskutse vedajatele: andke teada kui teie ettevõtte veok on saanud Taanis ebaõiglaselt trahvi!
Viimane aasta on olnud Clevonile keeruline, kuid uue omaniku käe alla loodetakse Viljandist pärit tehnoloogiale saada tuul tiibadesse.
Uudised
  • 09.05.25, 12:02
Robotkullereid tootev Clevon müüdi ameeriklastele
Clevon muutub GO-ks, üheks strateegiliseks investoriks on FedEx
DSV on nüüd märgatavalt teistsugune firma võrreldes sellega, mis viimase kahekümne aasta jooksul kiirelt kasvas, leiab Ti analüütik Thomas Cullen.
Uudised
  • 09.05.25, 13:03
Ti analüütik: DSV on nüüd hoopis teine ettevõte
Kõrgeima keskmise brutopalgaga ettevõte oli mulluse ekspediitorfirmade TOPi kolmanda koha omanik Eesti Chem OÜ.
TOP
  • 21.03.25, 13:50
Ekspedeerimisfirmade palga TOP 50: esikümne keskmine palk üle 4600 euro kuus
Elektriliste veokite turg hakkab Euroopas arenema ning “tänu” Scania probleemidele on Volvo Trucks saanud heisata täispurjed.
Uudised
  • 05.05.25, 11:43
ELi e-veokite turg kasvab, suurim veokitootja Scania sattus aga probleemi otsa
Northvolt andis sisse pankrotiavalduse
Arendada ja ehitada ikka saab. Kes küll võiksid olla üürnikud?
Uudised
  • 26.02.25, 12:36
Kitsas king: laopindade turul kisub valusaks
SUUR LUGU. Eksperdid vaatavad laopindade turu olukorrale otsa sügavalt ja keerutamata. Nad osutavad ka lahendustele.
Parima palgamaksja peamine tegevusala on puidu transport.
TOP
  • 04.04.25, 14:39
Autovedajate palga TOP 50: esmakordselt ajaloos ühes ettevõttes palk üle 4000 euro kuus
Reaalajas olevad andmed hoiavad tootmise ja logistika liikumises.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele