Soome lennukompanii Finnair võib kulude
kokkuhoiuks koondada veel 500 töötajat, et korvata nõudluse vähenemist ning
kütuse hinna tõusu.
Finnairil tuleb aastas kulusid kärpida veel vähemalt 50 miljoni euro võrra. Samas ähvardab kütusekulu tänavu läinud aastaga võrreldes kasvada 160-180 miljoni euro võrra, teatas firma eile.
Mais halvenes ka Finnairi lennukite täituvus 7,3 protsendipunkti võrra 65%le. Aastatagusega võrreldes lisas Finnair istekohti 18%, kuid reisijate arv kasvas 2,4%.
Lisaks üldisele majanduskliima jahtumisele on nõudlust vähendanud ka Hiina maavärin. Eriti eurooplased on oma reisiplaanid ümber vaadanud, Finnairi põhirõhk on aga just Aasia lendudel.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Rahvusvaheline Lennutranspordi Assotsiatsioon prognoosib, et 2008. aasta tuleb lennufirmadele üks raskemaid 2003. aastast. Viimase kuue kuuga on nafta hind tõusnud 41% ning vähemalt 24 lennufirmat pankrotistunud, vahendas Bloomberg.
Seotud lood
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.