Euroopa Parlament plaanib kiirelt kasvavate
lennufirmade arengu raskeks teha, näiteks airBalticul, keelustades
ligipääsutasuta CO2 emissioon kvoodile.
Arvestades erinevaid arvutusi, koos lennunduse kaasamisega emissiooni kaubanduse süsteemi, lennupiletite maksumus tõuseks 1,8 eurolt 40le, sõltuvalt emissiooni kvoodi hinnast ja lennu pikkusest, kirjutas Dienas Bizness.
Seega airBalticu reisijate (arv peaks jõudma sellel aastal kolme miljonini) lennu kulu tõuseks120 miljoni eurot.
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.