Vaikse elektrimootori jõul veerevaist
autodest kardetakse ohtu jalakäijatele, eriti 1,3 miljonile Ühendriikide
pimedale, kirjutas Los Angeles Times.
Pime Jana Littrell Albany linnast koges eelmisel aastal, kuidas hääletult lähenenud Toyota Prius tal pangakontori parkimisplatsil üle jala sõitis. Kõige suurem on oht jäädaväikesel kiirusel liikuva elektriauto alla. Õhutakistus ja rehvimüra hakkavad oluliselt häält tegema alles 35-40 km/h kiirusel.
"Olen nüüd märksa enam valvel, kuid ma ei tea, kas sellest suurt kasu on, kui ma autot lihtsalt ei kuule," rääkis Braille` kirja õpetaja Littrell. Küsimusega tegelenud konsultant Brian Bashin`i sõnul puudutab asi ka lemmikloomi, tervisejooksjaid, väikesi lapsi, jalgrattureid, lihtsalt tähelepanematuid inimesi.
Huvigrupid on astunud samme, et autod ei oleks jalakäijate jaoks kuuldamatult vaiksed. Vähemalt üks Silicon Valley alustav tehnoloogiafirma üritab hübriidide tarbeks arendada heli-hoiatussüsteemi jalakäijatele. Mõnedki hübriidiomanikud peavad autode lärmakamaks muutmise üritust totruseks.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Eelmisel aastal müüdi USAs 350000 hübriidsõidukit, müügiprognoos 2011. aastaks on ligi miljon. Turuliider bensiini/elektrimootoriga hübriidide seas on Toyota.
Seotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.