Karistuse määramisel võeti aluseks keskkonnainspektsiooni poolt kogutud tõendusmaterjalid.
18. veebruaril avastas meie piirivalvelennuk Soomest saadud info põhjal meres kaks õlilaiku, mida hilisemal kontrollimisel ei olnud enam võimalik tuvastada.
Lääne ringkonnaprokuratuur suhtles rahvusvahelise kriminaalmenetlusalase koostöö käigus Hollandi kolleegidega. Ühtlasi lepiti kokku, et asja uurimise ja isikute karistamisega tegeleb edasi Hollandi prokuratuur.
Eelmisel nädalal viisid Hollandi ametivõimud Amsterdami sadamasse jõudnud laeval läbi põhjaliku kontrolli, mis lõppes kaptenile karistuse määramisega. Rikutud oli merekeskkonna kaitse konventsiooni (MARPOL) lisas sätestatud mere prahistamise keeldu.
“Kui tavaliselt on merereostaja kindlakstegemine pikk ja keerukas protsess, mis ei pruugi viia süüdlase kindlakstegemiseni, siis seekord õnnestus tänu väga heale koostööle prokuratuuri ja Hollandi ametivõimudega saastaja vastutusele võtta,” ütles keskkonnainspektsiooni peadirektor Peeter Volkov.
Hollandi politsei avaldas Keskkonnainspektsioonile saadetud kirjas tänu Eesti-poolse koostöö eest. Ka nende jaoks oli tegemist tähelepanuväärse juhtumiga ja näitega rahvusvahelise koostöö toimimisest laevadega seotud keskkonnaalaste rikkumiste avastamisel.