Kui auto on rikki läinud, seisab omanik
dilemma ees, kas purunenud detaili asemele kruvida uus originaal- või
B-kategooria varuosa, või sootuks kasutatud detail.
Igal võimalusel on omad suured eelised ja puudused. Näiliselt lihtsaim variant on pöörduda margiesindusse ja lasta õppinud ning kogenud spetsialistidel teha seda, milleks neid koolitatud on, kirjutas Äripäev.
Kui sõidukil on garantiiaeg läbi, siis on alternatiiviks külastada mõnda muud kauplust või töökoda, ja remontida sõiduk B-kategooria või isegi kasutatud detailidega. Tulemus ei pruugi olla kehvem võrreldes eelpool kirjeldatud variandiga.
Tihti on ääretult keeruline eristada originaali ja järele tehtud osa, sest tavaliselt autotootjad ise enamikke detaile ei valmista.
Rein Link Almelo OÜst selgitas, et mõnel juhul ei olegi vahet originaalosal ja B-kategooria osal. "Paljudel detailide tootjatel ei ole mõistlik pidada korraga töös kahte liini samade toodete valmistamiseks. Vahe on vaid selles, et ühel juhul lisatakse automargi märge koos vajaliku infoga, teisel juhul piirdutakse valmistaja andmetega," sõnas Link.
Tuled, amortisaatorid, summutajad ja veel tuhanded detailid toodetakse autotehastele erinevate ettevõtete poolt. Samas pakutakse neid tooteid ka järelturul.
Kindlasti ei kehti see alati. Tiit Lillipuu Info Autost tõi välja originaalosa eeliseid: "Toote konstruktsioon, valmistusmeetodid ja materjalid on läbinud katsetused sõidukil ning olnud pidevas tootearenduse protsessis. Autotootja on läbi viinud ka testid kulumisele ning materjali väsimusele avariiolukordades." Üldjuhul on originaalosa kasutamine sõiduki garantiiajal vältimatu ning puudub ka rahaline põhjus seda teha.
Meelis Lehtla autode remondiga tegelevast Heimarus OÜ-st kinnitas osaliselt seda juttu. Lisaks ilmnes, et süveneb trend, kus avarii kahjude likvideerimisel eelistatakse järjest enam originaal- ja B-osade kõrval ka kasutatud originaaldetaile, mille plussiks on juba tehases saadud väga korralik materjalitöötlus, nagu näiteks korrosioonitõrje.
Seotud lood
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja uurige lähimas Opeli esinduses ise järele. Lisaks leiate sealt teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.