Lennundusettevõte SAS hakkab reisija
pagasit lennule registreerima sõrmejälje abil, teatas ettevõtte.
Reisija pagas registreeritakse lennule sõrmejälje abil, mis teatud ajaks salvestatakse. Lennukile astudes kasutab reisija järjekordselt oma sõrmejälge, mis ühildatakse varem antud sõrmejäljega pagasi registreerimisel. Süsteemi eesmärk on kindlaks teha, et sama inimene, kes pagasi registreeris, siseneb ka lennukisse. Reisija ning pagasi ühitamine on seadusega nõutav ja praegu kasutatakse selleks tavapäraseid isikut tõendavaid dokumente.
”Isiku tuvastamine sõrmejälje abil muudab meie kliendi reisi sujuvamaks kuid on samas vabatahtlik, kuna endiselt jääb võimalikuks tavaliste isikuttõendavate dokumentide kasutamine. Isikuandmed jäävad uue süsteemi puhul kaitstuks, kuna sõrmejäljed kustutatakse andmebaasist lennu lõppedes,” sõnas SAS Rootsi kommertsdirektor Susanne Dahlberg ning lisas, et uuring näitab, et kliendid suhtuvad uude lahendusse väga positiivselt, kuna see muudab reisi sujuvamaks.
Praegu kasutatakse biomeetrilist registreerimissüsteemi ainult Rootsi siselendudel. Järgmise sammuna plaanib ettevõte muuta biomeetrilise lahenduse kasutamise võimalikuks ka rahvusvahelistel lendudel.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.