Tallinna Sadama juhatuse esimees Ain
Kaljurand ütles venekeelsele majandusuudiste portaalile dv.ee, et Muuga ja Ningbo sadama koostöö edenedes
hakkavad siin käima Hiina eksperdid.
Tema sõnul pole täna teada, kas nad siin ka püsivaltpaiknema hakkavad.
"Muuga sadama idaosa laienduse ehituseks tuleb teha kindlasti rahvusvaheline hange ning parim pakkuja võidab," ütles Kaljurand ning lisas: "Ehitus toimub etapiti aastate vältel, praegu ei ole töövõtjaid veel teada".
Ta möönis, et sadama idaosa laiendus oli Tallinna Sadamal plaanis niikuinii, hiinlaste tulek annab sellele arendusele tema sõnul lisakindlust ning loob uusi võimalusi sadamate kasutamiseks ja transiitkaubandusearenguks terves Eestis.
Ehituskulude jagunemise kohta märkis juht, et täpne finantsplaan on alles koostamisel, nii nagu ka täpne koostöölepe. Praegu sai sõlmitud kavatsuste protokoll, kus mahud ja suurusjärgud on ära toodud hinnanguliselt.
Kaljuranna sõnul on hiinlaste kogemused sadamate arendamisel kahtlemata olulised, eriti konteinervedude arendamisel, ning kindlasti oneestlastel sealt palju õppida. Konkreetne Ningbo sadam käitles 10 aastat tagasi sama palju konteinereid kui Tallinna Sadam täna. Tänaseks päevaks on nende mahud suurenenud ligi 10 miljoni TEU-ni aastas, mis on märkimisväärne tulemus.
„Kui projekt lõpuks realiseerub, mängib see kindlasti olulist rolli Eesti transiidi tulevikus“,resümeeris Kaljurand.
Seotud lood
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja uurige lähimas Opeli esinduses ise järele. Lisaks leiate sealt teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.