Koskede, vulkaanide, kuumaveegeisrite jt.
looduslike kütteressursside kasutamise tõttu tuntud Island plaanib aastaks 2050
täielikult üle minna vesinikkütusega transpordile.
Islandi keerulise geograafilise asukoha ja sellest tingitud transpordikulu tõttu maksab bensiiniliiter seal umbes 23 Eesti krooni ja seetõttu tuli üks sealne professor välja mõttega hakata sõidukites kütusena kasutama vesinikku, vahendas Postimees.
Professor Bragi Arnasoni sõnul on Islandil ideaalsed tingimused maailma esimese vesinikul põhineva majanduse loomiseks, sest vesiniku saamiseks vajalikku vett ja elektrit on saareriigis küllaga.
Suured autofirmad nagu Mercedes Benz, Toyota ja DaimlerChrysler kasutavad Islandit vesiniktehnoloogial töötavate autode testimiseks, et uurida välja tarbijate suhtumist uudsesse kütusesse. Esimene vesinikkütusetankla avati Islandi pealinnas Reykjavikis 2003. aastal. Vesinikkütusega sõitvad Mercedes Benzi ja Daimler Chrysleri ühistööna valminud autod suudavad järjest sõita umbes 160 kilomeetrit ja seejärel veel 30 kilomeetrit elektriaku peal.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.