Koskede, vulkaanide, kuumaveegeisrite jt.
looduslike kütteressursside kasutamise tõttu tuntud Island plaanib aastaks 2050
täielikult üle minna vesinikkütusega transpordile.
Islandi keerulise geograafilise asukoha ja sellest tingitud transpordikulu tõttu maksab bensiiniliiter seal umbes 23 Eesti krooni ja seetõttu tuli üks sealne professor välja mõttega hakata sõidukites kütusena kasutama vesinikku, vahendas Postimees.
Professor Bragi Arnasoni sõnul on Islandil ideaalsed tingimused maailma esimese vesinikul põhineva majanduse loomiseks, sest vesiniku saamiseks vajalikku vett ja elektrit on saareriigis küllaga.
Suured autofirmad nagu Mercedes Benz, Toyota ja DaimlerChrysler kasutavad Islandit vesiniktehnoloogial töötavate autode testimiseks, et uurida välja tarbijate suhtumist uudsesse kütusesse. Esimene vesinikkütusetankla avati Islandi pealinnas Reykjavikis 2003. aastal. Vesinikkütusega sõitvad Mercedes Benzi ja Daimler Chrysleri ühistööna valminud autod suudavad järjest sõita umbes 160 kilomeetrit ja seejärel veel 30 kilomeetrit elektriaku peal.
Seotud lood
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.