Ükskõik kui edukaks 2007. aasta McLarenile
ja tema sõitjatele kujuneb, sisaldab tulevase aasta mudel tänavuse
komponentidest vaid umbes 5% – nii kiire on F1 tehniline areng, kirjutas
Ärileht.
Ja teistsugune ei ole vaid järgmise aasta auto. Kui oktoobris saab läbi Interlagose ringrajal toimuva võidusõidu viimane ring, tõusevad Hamilton ja Alonso autodest, mis ei meenuta kuidagi neid, millega nad Melbourne’is hooaega alustasid. “Autos ei jää suurt midagi samaks,” ütleb McLaren Racingu tegevdirektor Jonathan Neale. “Võib-olla turvavööd ei muutu. Auto valmimisest jaanuaris kuni viimase võidusõiduni oktoobris teeme tehnilise muudatuse keskmiselt iga 20 minuti järel.”
Erinevus tiimide tehnilises tasemes on vähenenud. Mitte ainult meeskonnad ei ole üksteisele järele jõudnud, vaid ka ala juhtiv Federation Internationale de l’Automobile (FIA) muudab sageli reegleid, et keegi teistest liiga kaugele ette ei jõuaks.
Neale’i väitel tal raha üleliia ei ole. Kuigi ta kirjeldab F1 suhtumist kiirusesse sõnadega “tahan kõike ja kohe”, ütleb ta ka, et “ressursid on piiratud”. F1 meeskonnad kulutavad aastas umbes 3 miljardit Eesti krooni. McLareni tulu koosneb auhinna- ja sponsoritelt saadud rahast, samuti Mercedes Benzi teadus- ja arendustöö summadest. “F1 võidusõit tõi tubakatootjatest sponsorite kuldaegadel märkimisväärset tulu. Kuid konkurentsisurve tähendab, et firmad ei taha tegutseda kulukas raha-ei-ole-takistuseks-olukorras. Ma ei võida kunagi eelarvedistsipliini auhinda, kuid laeva põhja ajada ma ka ei tohi.”
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.