• 16.05.07, 18:46
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Maanteeamet: Narva silla koormuse piiramiseks pole põhjendust

Maanteeameti teatel ei ole Narva silla koormuse piiramiseks tehnilist põhjendust.
Täna teavitas Vene Föderatsiooni Transpordiministeeriumi Riiklik Teedeamet (Rosavtodor) Eesti Maanteeametit tegeliku massi piirangu seadmisest Narva silda Venemaa poolelt ületavatele sõidukitele. Narva sillale lubatakse tänasest sealt poolt sõidukid, mille tegelik mass ei ületa 13 tonni. Piirangu seadmist on põhjendatud 8. mail 2007 Venemaa spetsialistide poolt silla ülevaatusel avastatud defektide ja tehtud kandevõime arvutustega.
Eestit ja Venemaad ühendav 162 meetri pikkune Sõpruse sild valmis 45 aastat tagasi, s.o. 1962. aastal. Viimati teostati silla kapitaalremont 1995. aastal. Kümme aastat hiljem, 2005. aastal tellis maanteeamet Leedu Riiklikult Transpordi ja Teede Instituudilt silla seisukorra uuringud.
Muuhulgas mõõdeti silla kandevõimet proovikoormamise teel. Uuring näitas, et kuni 2008. aastaks kavandatud remondini võib sillal lubada sõita või seista ühel kuni 41 tonni kaaluval sõidukil või autorongil. Vastavalt saadud soovitustele korraldati liiklust sillal kuni eilse päevani.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Maanteeamet on seisukohal, et poole silla visuaalse vaatluse teel ei ole võimalik kindlaks teha silla tegelikku seisukorda ega koguda vajalikku alusmaterjali kandevõime arvutusteks, mis võiks olla aluseks koormuspiirangu kehtestamisel. Narva sild, mis ühendab kahte riiki, kuulub Narva linnale ja on Eesti Vabariigi omanduses. Seega on Eesti pool vastutav silla seisukorra ja liiklusohutuse eest. Ohutuse tagamiseks liikluspiirangute kehtestamine piiril peaks maanteeameti hinnangul tuginema vaid mõlema poole ekspertide põhjendatud ettepanekutel ja avalikkuse eelneval informeerimisel.

Seotud lood

Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!
Igasügisest traditsiooni järgides valib Äripäeva Logistikauudised juba 24. korda välja aasta parima logistikasaavutuse: esita kandidaat konkursile Aasta Logistikategu 2025!

Hetkel kuum

Gunvor Groupi terminal Rotterdamis, millele pakub logistikateenuseid Eestis tegutsev ning siinses veondus- ja laondussektori parimat palka maksev AS Gunvor Services.
TOP
  • 14.10.25, 15:57
Palga TOP: veondus- ja laondussektori esikolmikus palk üle 6000 euro
BLS avas oma logistikakeskuse laienduse Harjumaal 2022. aastal ja investeeris sellesse 6,5 miljonit eurot.
Uudised
  • 09.10.25, 12:13
Järjekordne BLSi juhatuse liige lahkus ametist
BLS on kümme aastat järjest kahjumit saanud
Girteka transpordibaas Sadys Poznańi lähedal on üks ettevõtte suurimaid ja kaasaegsemaid rajatisi, mida plaanitakse jõuliselt veelgi arendada.
Uudised
  • 08.10.25, 17:09
Girteka vallutab Poolat: eesmärk viiekordistada ekspedeerimisäri ning soetada kuni 8000 sõidukit
Elektriveokite kasutuselevõtt peab toimuma tavapärastes konkurentsitingimustes, mitte kohustuste ja trahvide saatel, leiavad organisatsioonid oma ühisavalduses.
Uudised
  • 14.10.25, 13:32
Logistikasektor protestib nullheitega veokite ostukohustuse vastu: keegi ei osta veokit, mis viib pankrotti:
Shanghai sadam.
Uudised
  • 13.10.25, 13:27
Hiina vastas USAle: mitmed laevad pöördusid nädalavahetusel tagasi
Sadamatasud kasvavad ka USA börsil noteeritud mitteameerika päritolu laevandusfirmadele
Laev antakse uuele omanikule üle oktoobris.
Uudised
  • 14.10.25, 11:30
Tallink müüs kaubalaeva Sailor oma konkurendile
Kriisilogistika päeval juttu juhtinud Autoettevõtete Liidu tegevjuhi Kersten Kattai sõnul sai ta küll paljudele küsimustele vastused, kuid mitte päris kõikidele. Mis tähendab, et samalaadne üritus tuleks muuta traditsiooniks.
Uudised
  • 13.10.25, 11:51
Galerii: “Kriisilogistika päev 2025
Olulisim küsimus: miks pole logistikaettevõtted ETO nimekirjas?
Aasta logistikateo finalistid eelmisel logistika aastakonverentsi. Toona tuli võitjaks Eesti Post om Kaunase logistikakeskusega.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele