Eesti Raudtee tahab luua kaubavedude
regulaarliini Tallinnast läbi Kasahstani Hiinasse, kasvatades sellega Eestit
läbivate konteinervedude hulka 50 korda.
Tuhandete kilomeetrite pikkune kaubakonteinerite otseliin püüab võistelda meretranspordiga, kus aasta-aastalt lähevad käiku aina suuremad ja seega ka kaubaomanikele madalamate hindadega alused, kirjutas Postimees.
Eelkõige püüavad Eesti Raudtee juhid oma kätte haarata Põhjamaade kaubavoogusid.
«Hiina plaanib käiku lasta Shanghai-Almatõ regulaarliini,» rääkis Eesti Raudtee turundusdirektor Rene Varek. «Meie eesmärgiks on käima saada Tallinna-Almatõ otseliin, et sealt oleks võimalik kaubad laadida Shanghai rongile.»
Artikkel jätkub pärast reklaami
Kui praegu veetakse pisut üle 10 000 konteineri aastas, siis kolme kuni viie aastaga tahab firma konteinervedude mahu kasvatada 500 000 konteinerini aastas. Lõviosa hüppest peab tulema Põhjamaade Hiina-suunalistest vedudest.
Suurejoonelise arengu eelduseks on suured investeeringud sadamate konteinervedude terminalidesse – nii Tallinna Sadamale kuuluvasse Muuga sadamasse kui ka erasadamatesse, alustades Sillamäega.
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.