• 11.01.07, 13:44
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Euroopa Liit andis reisijatele eksitavat infot

Euroopa Liidu ombudsman P. Nikiforos Diamandouros esitas Euroopa Komisjonile ettepaneku, milles nõuab liidult lennureisijatele jagatava "ebatäpse ja eksitava" info muutmist.
Eksitavaks pidas ombudsman infot hüvitiste kohta, mida on õigus saada reisijatel, kelle lend on ära jäetud, edasi lükatud või üle broneeritud, kirjutas International Herald Tribune.
Diamandourose sõnul on Euroopa Komisjoni avaldatud infomaterjalides valesti märgitud, et reisijatele tuleb hüvitist maksta alati, kui lend ära jäetakse, või hilinenud lennu puhul viivitamatult ja sularahas.
"Komisjon peab ebatäpse ja eksitava info võimalikult kiiresti ära parandama ja puudujäägist teataja ees vabandama," oli kirjas ombudsmani soovituses.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Hüvitise maksmise reeglite kohaselt peavad lennufirmad maksma kuni 600 eurot reisijatele, kes vaatamata kinnitatud piletile lennult maha jäetakse või kelle lend ära jäetakse.
Ometi on olemas ka erandeid. Hüvitist ei tule maksta, kui lennu ärajätmisest teatakse ette rohkem kui 2 nädalat, kui pakutakse alternatiivset lendu või kui ärajätmine ei ole tingitud lennufirma tegevusest, näiteks streikide või julgeolekuohtude tõttu.
Diamandourose sõnul ei olnud materjalides neid erandeid märgitud. Lisaks on neis kirjas, et hilinenud lennu puhul tuleb hüvitist maksta "kohe ja automaatselt". Tegelikult on lennufirmad kohustatud reisijatele pakkuma suupisteid või täiseine, kui lend hilineb 2-4 tundi. Üle 5-tunniste nihete puhul on reisijatel õigus raha tagasi saada või öö lennufirma kulul hotellis viibida.
Komisjon peab ettepanekutele vastama hiljemalt 31. märtsiks.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.12.25, 12:53
Teemaksumuudatused Euroopas, mida veofirmad teadma peaksid
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele