USA helikopteritootja Sikorsky pole nõus
uurimiskomisjoni hinnanguga, mille järgi põhjustas 2005. aasta augustis Tallinna
lahel Copterline'i kopteri allakukkumise servo rike.
Sikorsky teatel on servo läbinud ametlikud testid puhaste paberitega. Testide tulemusi ei ole aga avalikustatud, vahendas ETV24 Soome ajalehte Helsingin Sanomat.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi uurimiskomisjon on seisukohal, et Copterline'i helikopteri merrekukkumise põhjustas kopteri esiservo juhitamatu sirutumine. Sellisele järeldusele jõudsid ka USA Rahvusliku Transpordiohutuse Nõukogu (RTN) esindajad.
Copterline nõuab helikopteri tootjalt Sikorsky'lt USA kohtus 60 miljoni dollari ehk 780 miljoni krooni suurust hüvitist. Copterline'i esindajate sõnul Sikorsky teadis või oleks pidanud teadma probleemidest S-76 tüüpi kopteri pearootori hüdrovõimendi ehk servoga.
Artikkel jätkub pärast reklaami
2005. aasta 10. augustil Tallinna lahel toimunud lennuõnnetuses hukkus 14 inimest.
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.