• 03.01.07, 10:47
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Sikorsky pole nõus lennuõnnetuse uurimiskomisjoni hinnanguga

USA helikopteritootja Sikorsky pole nõus uurimiskomisjoni hinnanguga, mille järgi põhjustas 2005. aasta augustis Tallinna lahel Copterline'i kopteri allakukkumise servo rike.
Sikorsky teatel on servo läbinud ametlikud testid puhaste paberitega. Testide tulemusi ei ole aga avalikustatud, vahendas ETV24 Soome ajalehte Helsingin Sanomat.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi uurimiskomisjon on seisukohal, et Copterline'i helikopteri merrekukkumise põhjustas kopteri esiservo juhitamatu sirutumine. Sellisele järeldusele jõudsid ka USA Rahvusliku Transpordiohutuse Nõukogu (RTN) esindajad.
Copterline nõuab helikopteri tootjalt Sikorsky'lt USA kohtus 60 miljoni dollari ehk 780 miljoni krooni suurust hüvitist. Copterline'i esindajate sõnul Sikorsky teadis või oleks pidanud teadma probleemidest S-76 tüüpi kopteri pearootori hüdrovõimendi ehk servoga.

Artikkel jätkub pärast reklaami

2005. aasta 10. augustil Tallinna lahel toimunud lennuõnnetuses hukkus 14 inimest.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.12.25, 12:53
Teemaksumuudatused Euroopas, mida veofirmad teadma peaksid
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele