Eesti riik maksab kaubalaevade omanikele 60
miljonit krooni sotsiaalmaksutoetust, reisilaevafirmad, nende hulgas ka Tallink,
peavad aga toetuseta hakkama saama.
60 miljoni kroonine toetus jaguneb 18 Eesti registris oleva kaubalaeva omanike vahel, kirjutas Postimees. Riik tagastab ettevõtjaile sotsiaalmaksu, mis ületab kahe alampalga suuruse palga sotsiaalmaksu, ehk toetust hakkavad reederid saama meeste eest, kelle palk on tuleval aastal suurem kui 7200 krooni kuus.
Majandusministri nõunik Heido Vitsur lausus, et toetuste abil tahab ministeerium hoida meie lipu all viimaseid kaubalaevu, mida pole veel registreeritud odavlipumaadesse.
"Eesti pole enam mereriik, sest kaubalaevastikku kui sellist meil pole," lausus Vitsur. "Hea, kui meie lipu all olevad laevad alles jääks ja paar tükki juurde saaks, ja selleks on see raha täiesti piisav."
Artikkel jätkub pärast reklaami
Reisilaevafirmad, nende hulgas ka Tallink, aga toetust ei saa, sest majandusminister Edgar Savisaare väitel 60 miljonist kroonist, millest pool makstakse sel ja pool tuleval aastal, reisilaevafirmadele lihtsalt ei jätku.
Samas hakkas Tallink pärast Silja Line'i ostu sel suvel saama toetust Rootsilt ja Soomelt, sest Silja laevad seilavad endiselt koduriikide lippude all. 2005. aastal sai Silja Line Soomelt ja Rootsilt maksusoodustusi kokku 39 miljoni euro ehk enam kui 610 miljoni krooni eest.
Seotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.