Kasvava Itella juht: tööjõudu on aina keerulisem leida
Vaatamata majanduse jahenemisele ootab Itella Estonia sel aastal käibe kasvu üheksa protsendi jagu, kuid laienemiseks on aina keerulisem leida töötajaid, ütles ettevõtte juht Meelike Paalberg.
Itella Estonia mahud kasvasid sel aastal ja nii jätkub see ka järgmisel aastal, rääkis ettevõtte juht Meelike Paalberg.
Foto: Andres Laanem
“Leida tööjõudud lihtsa töö tegemiseks sorteerimiskeskusesse, kus töö käib enamasti ka öötundidel ja on füüsiliselt suure koormusega - nendele positsioonidele on tööjõudu leida üsna keeruline,” tõdes Paalberg Äriplaani konverentsil.
Neljakümne eelmisel majandusaastal enim kasumit teeninud kullerfirma kogutulu oli 11,3 miljonit eurot, mida oli 713 218 eurot vähem samade ettevõtete 2021. aasta koondkasumist, selgub värskest Äripäeva infopanga Logistika konkurentsiraportist. Kes riisus koore ja kes pidi leppima piskuga?
Autovedajate esindusorganisatsioonid ja kütusesektorit esindav Eesti Õliühing esitasid riigile omapoolsed ettepanekud kliimaeesmärkidega edasi minekuks ning loodavad, et ettevõtjate hääl saab riiklike seisukohtade koostamise juures kuuldavaks.
„Hetkel näib, et tehtud vigadest ei ole õpitud ja tundub, et sihikule on taas võetud just logistika- ja transpordisektor,“ kirjutab DPD Eesti tegevjuht Remo Kirss logistikauudiste värskes arvamusliidrite küsitluses, mille fookuses oli uus koalitsioonileping.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.