Sanktsioonid suurendasid tolli tööd: "Järjekorrad on pikemad, midagi pole parata"
Värskelt kehtima hakanud uute Venemaa-vastaste sanktsioonide tõttu tuleb rohkem aega varuda tollidokumentide vormistamiseks. "See on meie uus reaalsus," ütles maksu- ja tolliameti tolliformaalsuste valdkonnajuht Külli Kurvits.
Kurvits rääkis Äripäeva raadio hommikuprogrammis, et kuna sanktsioonide alla langenud uute kaubaartiklite nimekiri on väga pikk, siis on see märkimisväärselt suurendanud ka ametnike tööd.
Alates 10. juuli kella 23.59-st lõppeb üleminekuperiood, mis võimaldas varem sõlmitud lepingute alusel Euroopa Liitu importida või siit Venemaa Föderatsiooni eksportida teatud sanktsioonialuseid kaupu.
Reutersi teatel võib Venemaa sanktsioneeritud kaupade vedu läbi Leedu Kaliningradi jätkuda juba lähiajal, Spiegeli hinnangul on selle taga Saksamaa hirm uue sõjalise konflikti ees.
Hoolimata Venemaa rünnakust Ukrainale ja üksikute kaubagruppide veo keelust on Liepaja sadamas kasvanud veosed Liepaja–Travemünde parvlaevaliinil Saksamaale.
Muuga sadamas tegutseva HHLA TK Estonia tegevjuht Riia Sillave tunnistab, et sõda ja sanktsioonid ei ole siiani veel nende tööd pärssinud, pigem vastupidi. Mis saab aga homme, ei tea keegi, kuid usk geograafiasse ja riigijuhtide surelikkusesse annab jõudu lootusrikkalt ka teisele poolaastale vastu minna.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.