• 19.06.20, 11:44
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti bussikuninga firma pääses kindlast pankrotist

„Kiirmeetmed, mis riik rakendas palga kompenseerimiseks, aitasid meid kõige kriitilisemast hetkest üle. Kui seda abi ei oleks tulnud, siis ilmselt oleksin mina ettevõtjana Lux Expressile pankroti välja kuulutanud kuskil mai alguses,“ tunnistas ASi Mootor Grupp juht ja omanik Hugo Osula saates „Ärikliendid roolis“.
Mootor Grupi juht ja omanik Hugo Osula
  • Mootor Grupi juht ja omanik Hugo Osula
  • Foto: Andres Haabu
Lux Express pidi päevapealt sulgema oma 22miljonilise aastatuluga rahvusvaheliste liinivedude äri ning panema seisma sisuliselt kogu oma bussipargi. Kui Eestis ja Baltikumis on ettevõte hakanud tasapisi vedusid taastama, siis kõige suurema potentsiaaliga Peterburi allüksus seisab tänaseni ning pole ka teada, millal see võiks üldse avaneda.
„Me peame täna taastama liinivõrgu, mida me oleme üles ehitanud evolutsiooni teel aastakümneid. Lux Expressi ühe bussi hind on 400 000 euro alla ja need bussid peavad tööd tegema, nad peavad sõitma ja raha sisse tooma, muidu pole seda valdkonda jätkusuutlikuna hoida võimalik. Nüüd on küsimus selles, kas me suudame vähemalt aasta-pooleteise jooksul samas mahus oma liinivõrku taastada või mitte. See on Lux Expressi meeskonnale väljakutse veel aastateks.“
Osula sõnul päästis neid kõige hullemast riigi kiire reageerimine, sest nende palgakulud on väga kõrged.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Samas jäi osa bussisektorist tema tõdemust mööda kriisist sootuks puutumata. Ta pidas silmas riigi tellimusel liinivedusid teostavaid ettevõtteid, mille sekka kuulub ka Mootor Gruppi kuuluv SEBE.
„Selles sektoris on praegu päris head ajad: surve bussijuhtidele on vähenenud, nagu ka surve palgale ja teatavas mõttes on ka kütuse hind alla läinud. Sestap elab see sektor täna võib-olla isegi paremini kui enne koroonakriisi.“
Lisaks Hugo Osulale on stuudios ka Neste Eesti Äriklientide müügijuht Martin Õunap. Saatejuht on Tõnu Tramm, saadet toetab Neste Eesti.
Kuula saadet siit:

Seotud lood

Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!
Igasügisest traditsiooni järgides valib Äripäeva Logistikauudised juba 24. korda välja aasta parima logistikasaavutuse: esita kandidaat konkursile Aasta Logistikategu 2025!

Hetkel kuum

Gunvor Groupi terminal Rotterdamis, millele pakub logistikateenuseid Eestis tegutsev ning siinses veondus- ja laondussektori parimat palka maksev AS Gunvor Services.
TOP
  • 14.10.25, 15:57
Palga TOP: veondus- ja laondussektori esikolmikus palk üle 6000 euro
BLS avas oma logistikakeskuse laienduse Harjumaal 2022. aastal ja investeeris sellesse 6,5 miljonit eurot.
Uudised
  • 09.10.25, 12:13
Järjekordne BLSi juhatuse liige lahkus ametist
BLS on kümme aastat järjest kahjumit saanud
Girteka transpordibaas Sadys Poznańi lähedal on üks ettevõtte suurimaid ja kaasaegsemaid rajatisi, mida plaanitakse jõuliselt veelgi arendada.
Uudised
  • 08.10.25, 17:09
Girteka vallutab Poolat: eesmärk viiekordistada ekspedeerimisäri ning soetada kuni 8000 sõidukit
Elektriveokite kasutuselevõtt peab toimuma tavapärastes konkurentsitingimustes, mitte kohustuste ja trahvide saatel, leiavad organisatsioonid oma ühisavalduses.
Uudised
  • 14.10.25, 13:32
Logistikasektor protestib nullheitega veokite ostukohustuse vastu: keegi ei osta veokit, mis viib pankrotti:
Shanghai sadam.
Uudised
  • 13.10.25, 13:27
Hiina vastas USAle: mitmed laevad pöördusid nädalavahetusel tagasi
Sadamatasud kasvavad ka USA börsil noteeritud mitteameerika päritolu laevandusfirmadele
Laev antakse uuele omanikule üle oktoobris.
Uudised
  • 14.10.25, 11:30
Tallink müüs kaubalaeva Sailor oma konkurendile
Kriisilogistika päeval juttu juhtinud Autoettevõtete Liidu tegevjuhi Kersten Kattai sõnul sai ta küll paljudele küsimustele vastused, kuid mitte päris kõikidele. Mis tähendab, et samalaadne üritus tuleks muuta traditsiooniks.
Uudised
  • 13.10.25, 11:51
Galerii: “Kriisilogistika päev 2025
Olulisim küsimus: miks pole logistikaettevõtted ETO nimekirjas?
Aasta logistikateo finalistid eelmisel logistika aastakonverentsi. Toona tuli võitjaks Eesti Post om Kaunase logistikakeskusega.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele