Kuna Saksamaa, Tšehhi ja teiste Lääne-Euroopa riikide metsades on võimust võtnud kooreürask, on ainus võimalus sealne mets maha raiuda. See on tõstnud järsult toormaterjali hulka puiduturul ning nõudlust Saksamaal metsevedajate järele. Võimalust kaalub ära kasutada ka Äripäeva Autotranspordi TOPi võitja, Põlvamaa ettevõte Sumros Grupp.

- Eesti metsavedajatele terendab võimalus Saksamaa turul.
- Foto: Andres Haabu
Sumros Grupi juht Helikar Haabma tunnistas saates Äripäeva TOP, et paljud Eesti vedajad ongi juba Saksamaale läinud, nemad esialgu veel kaaluvad seda võimalust. "See peab olema väga hästi läbi mõeldud otsus, sest ehkki veohind tundub esmapilgul väga ahvatlev, siis kaasnevad seal hulga selliseid kulusid, millega kohe arvestada ei oska," lausus Haabma.
Tema jaoks on esikohal siiski töötajate rahulolu: 18 uue veoki ja 44 töötajaga Sumros Grupis ulatub keskmine palk üle 1600 euro ning juhid töötavad seal juba põlvest põlve. Edulugu sõna kõige otsesemas mõttes.
Milline on Eesti veondussektori seis tervikuna, aitab saates selgitada teine stuudiokülaline, autoettevõtete liidu juhatuse liige Andrus Laul.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Saadet juhib Tõnu Tramm.
Kuula saadet siit:
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.