Starship Technologiesi pakirobotifirma juht Ahti Heinla rääkis, et maailma suurematest toiduveofirmadest on lühem nimekiri neist, kes ei ole Starshipi kliendid, kui neist, kes on. Tema sõnul on plaan laieneda veelgi. „Uudiseid tuleb meil võib-olla veel,” märkis ta.
Ettevõte teatas, et USA tehnoloogiaettevõte Uber hakkab kasutama Starshipi väikseid pakiroboteid kojuvedudeks. Sarnane koostöö on neil Eestis ka Boltiga.
Heinla sõnul laieneb Starship riikide ja klientide kaupa. Kõige tugevamalt on ettevõte kasvanud Soomes, kus robotid on jõudnud üle kogu riigi ja muutunud igapäevaseks nähtuseks. Ta tõi välja, et kõikidest sama päeva vedudest, kus inimene tahab poole tunni jooksul toitu saada, teeb Starship Soomes üle 10%. Samuti on umbes 95% soomlastest roboteid tänavatel näinud.
„Kui enamikus muudes maades, kaasa arvatud Eestis, oleme pisike osa turust, siis Soomes oleme juba väga suur osa turust. Soomlased tohutult armastavad meie roboteid,” ütles Heinla.
Tema hinnangul jätkub potentsiaali nii Euroopas kui ka mujal maailmas. „Selliseid maid, kus potentsiaali on, on maailmas tohutult. Soome on üks riik viie-kuue miljoni elanikuga, maailmas on 8 miljardit. Meil on võimalik laiendada veel tuhandekordselt.”
Kuigi suur osa globaalsest turust on juba kaetud, näeb Heinla kasvuvõimalusi. „Kõik ju ei ole meie kliendid," sõnas ta, "ja võib-olla see on midagi, mida tuleb parandada."
Intervjuus tuli juttu ka sellest, kas Starshipil on konkurente ning kuidas nende robotid USA tänavatel hakkama saavad.
Küsis Janno Riispapp.
Foto autor: Raul Mee
Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.