• 25.09.24, 13:00

Autoettevõtjad pikematest autorongidest: „Aus oleks, kui riik ka meile midagi vastu pakuks“

00:00
  • Tõnu TrammTõnu Tramm
Autoettevõtjad pikematest autorongidest: „Aus oleks, kui riik ka meile midagi vastu pakuks“

Kui see meie teha oleks, sõidaksime Eestis juba ammu pikemate autorongidega, ja oleks tõesti aus, kui riik uutele maksudele vastukaaluks ka meile midagi pakuks. Paraku istume järjekordse uuringu ootuses ja sektoris valitseb endiselt teadmatus, tunnistasid saatekülalised.

Värskele autotranspordi TOPile pühendatud saates on külas ettevõtte Alonewolfe juht Andrus Laul ja Haanpaa tegevjuht Tiit Parik.

Eesti autoettevõtjad on pea kümmekond aastat survestanud riigijuhte lubama meie teedele pikemaid autoronge, rõhutades, et see aitaks vähendada transpordikulusid ja keskkonna jalajälge ning suurendada Eestile strateegiliselt olulise sektori efektiivsust.

„Paraku on riigiga asjaajamine endiselt keeruline ja aeganõudev. Lootsime, et uue Kliimaministeeriumi loomise üheks eesmärgiks oligi see, et selliste teemadega jõulisemalt edasi liikuda, kuid üheksa kuu jooksul pole leitud isegi aega, et meiega kohtuda,“ ütles Eesti Autoettevõtete Liidu ja Alonewolfi juhatuse liige Andrus Laul saates.

Laul lisas, et on seda teemat tagant utsitanud puhtalt patriotismist, sest sellel tegevusalal, kus tema Eestis tegutseb, pole pikemate autorongidega midagi peale hakata, küll aga tooks see olulist kasu Eesti majanduskeskkonnale laiemalt. „Paraku oleme taas järjekordse liiklusohutuse uuringu ootel. Millal see valmib ja kas see ka midagi muudab, ei oska keegi öelda,“ nentis Laul.

ERAA nõukogu esimees ja Haanpa juht Tiit Parik lisas, et pikemad veosed, millega saab kahe reisiga ära vedada tavapärase kolme veoki kauba, annaks olulist leevendust ka veokijuhtide puudusele.

„Rahvusvahelise Maanteetranspordi Liidu (IRU) uuringu kohaselt võib Euroopas aastaks 2028 olla puudu 745 000 autojuhti. Pikemate autorongide lubamine võiks lahendada ka selle probleemi, kuna see vähendaks vajamineva tööjõu hulka ja liikluskoormust. Ja mina ei jääks praegu kõne all oleva 25. meetriste autoringide juurde, vaid liiguks kohe 34 meetriste suunas, mis Skandinaavias on juba aastaid lubatud.“

Lisaks räägitakse saates maanteetranspordi sektori hetkeseisust tervikuna, riigijuhtide suutmatusest lahendada meie vedajate konkurentsivõimet alandavaid probleeme, mängides trumbid taas Läti ja Leedu vedajatele, tulevikutehnoloogiatest ja keskkonnateemadest ning paljust muust.

Saatejuht on Logistikauudised.ee teemaveebi juht Tõnu Tramm.

Foto autor: Raul Mee

Autoettevõtjad pikematest autorongidest: „Aus oleks, kui riik ka meile midagi vastu pakuks“
00:00

Hetkel kuum

Ühes Taani kontrollpunktis väljastati kuu ajaga 647 trahvi sõidukitele, mis olid vastavalt registritele sel ajal hoopis teises kohas.
Uudised
  • 06.05.25, 12:58
Taanis ähvardab vedajaid vigase teemaksusüsteemi tõttu kopsakas rahatrahv
Üleskutse vedajatele: andke teada kui teie ettevõtte veok on saanud Taanis ebaõiglaselt trahvi!
Kõrgeima keskmise brutopalgaga ettevõte oli mulluse ekspediitorfirmade TOPi kolmanda koha omanik Eesti Chem OÜ.
TOP
  • 21.03.25, 13:50
Ekspedeerimisfirmade palga TOP 50: esikümne keskmine palk üle 4600 euro kuus
DSV on nüüd märgatavalt teistsugune firma võrreldes sellega, mis viimase kahekümne aasta jooksul kiirelt kasvas, leiab Ti analüütik Thomas Cullen.
Uudised
  • 09.05.25, 13:03
Ti analüütik: DSV on nüüd hoopis teine ettevõte
Viimane aasta on olnud Clevonile keeruline, kuid uue omaniku käe alla loodetakse Viljandist pärit tehnoloogiale saada tuul tiibadesse.
Uudised
  • 09.05.25, 12:02
Robotkullereid tootev Clevon müüdi ameeriklastele
Clevon muutub GO-ks, üheks strateegiliseks investoriks on FedEx
Arendada ja ehitada ikka saab. Kes küll võiksid olla üürnikud?
Uudised
  • 26.02.25, 12:36
Kitsas king: laopindade turul kisub valusaks
SUUR LUGU. Eksperdid vaatavad laopindade turu olukorrale otsa sügavalt ja keerutamata. Nad osutavad ka lahendustele.
AS Tallinna Sadam juhatuse liige, kommertsjuht Margus Vihman.
Saated
  • 14.05.25, 14:00
Margus Vihman: Paldiski Põhjasadama häda on see, et seda pole kellelegi vaja
21 huvilisega Tallinnas on juba lepingud sõlmitud ja esimesed saadetised edukalt kohale toimetatud.
Uudised
  • 14.05.25, 10:24
Proovi kätt kulleriametis: Omniva alustas rahvatarne pilootprojekti
Esimesed 21 inimest on Eestis juba lepingud sõlminud
Reaalajas olevad andmed hoiavad tootmise ja logistika liikumises.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele