• ST
  • 17.04.13, 16:43
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

CM: Oskando testib veokijuhtide GPS-täislahendust

Oskando arendusjuhi Jüri Tarkpea hinnangul lihtsustab SeeMe GPS-täislahendus veokijuhtide ja logistikute andmevahetust, andes märku töö- ja puhkeaja piirangutest ning kogudes, säilitades ja edastades sõidumeeriku andmed reaalajas logistikutele ja raamatupidajatele.
„Huvi uue GPS-täislahenduse vastu on väga suur ja juba praegu nõuavad seda logistikafirmad nii siin- kui ka sealpool lahte,“ tunnistas Tarkpea ja lisas, et kuna Oskandol on edasimüüjad 15 riigis, toimub uue süsteemi testimine lisaks Eestile ka Poolas, et olla kindlad toote mitmekülgsuses.
Mida SeeMe veoauto GPS-täislahendus endast kujutab? Igas veoautos olev tahhograaf-sõidumeerik teeb ise töökokkuvõtted, arvutades välja, kui pikk on juhi sõiduaeg, kui pikk on masina laadimisaeg, näitab, kus sõiduk asub ning millises järjekorras oleks tal mõistlik võtta kaupa peale.
„Kui varem oli sõidumeerikuks nn ketas ja praegu on kasutusel digitaalne sõidumeerik, kust politsei ja raamatupidamine saavad alla laadida juhi viimase aasta info, siis uue GPS-seadmega saab kogu infoga toimetada reaalajas,“ nentisTarkpea.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Euroopa Liidus kehtib veoautojuhtidele töö- ja puhkeaja seadus, mis pealtnäha tundub lihtne, aga vajab tegelikult suuremat süvenemist. Näiteks sätestab seadus, et üle 90 tunni ei tohi kahe nädala jooksul sõita ning seda numbrit ületades võib juba trahvi saada. Igapäevaselt ei tohi sõita üle üheksa tunni, välja arvatud kaks korda nädalas, kui on lubatud sõita kümme tundi. Ja järjest ei tohi sõita rohkem kui 4,5 tundi, millele peab järgnema 45 minutit puhkust.
„Juhile on see kõik paras arvutamine ja jälgimine, et kuhu ta seaduse järgi ajaliselt veel jõuaks ning  väikese valearvestuse puhul saadav trahv on veofirma jaoks kulu, mida poleks vaja teha. Meie uus süsteem arvutab selle kõik juhi eest ise välja,“ lubas Tarkpea.
Informatsioon, kui palju on aega puhkepausile või öömajale jäämiseks, pole tähtis mitte ainult juhile, vaid ka logistikule. Logistikul on samuti kasulik reaalajas näha, kui kaugel auto kaubast asub ja kas ta jõuab järele jäänud sõidutundidega täna kohale sõita. Nähes infot kõigi ettevõtte sõidukite kohta korraga, saab logistik saata kriitiliselt pealevõtmist vajava kauba järele võib-olla kaugemal asetseva auto, mille juhil on küllaldaselt sõiduaega järel.
„See hoiab ära probleemid, kus logistik sunnib autojuhti üle tööaja sõitma, saamata tõenäoliselt seadustest täpsemalt aru,“ arvab Tarkpea. „Sest kui tahta, et auto oleks koguaeg tööd, peaks ühe sõiduki peal töötama korraga mitu juhti. Seega näiteks 24 tundi sõidus oleval autol peaks peab seaduse järgi olema vähemalt kolm juhti!“
Kolmas põhiprobleem, mille Oskando GPS-seade lahendab, on andmetega tegelemine: kõik veofirmad on kohustatud koguma ja säilitama sõidumeeriku andmeid ühe aasta jooksul. See võib olla tülikas, kui auto on pidevalt sõidus ning kogu infobaas asub sõidukis. Kuidas neid andmeid mugavamalt kätte saada? SeeMe veokite täislahendus saadab kõik andmed ja aruanded reaalajas raamatupidamisse.
„Meie GPS-süsteem ei vaja lisaks olemasolevatele eriseadmeid, vaid see ühendatakse lihtsalt sõidumeerikuga,“ selgitas Tarkpea. „Andmete turvalisus on igati tagatud, kuna ligipääsu GPS-andmete saab seadistada nii, et see oleks võimalik vaid teenusepakkuja ja teenuse ostja arvutivõrgust.“ 
Artikli ilmumist toetas OÜ Oskando www.seeme.eu
Autor: aripaev. ee

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 18.06.25, 08:58
Nutikas ja maksuvaba valik kauba vedamiseks
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele