• 30.09.21, 13:16

Kuhu on kadunud konteinerid?

Vaatamata sellele, et praegu liigub Hapag-Lloydi, maailma ühe suurima konteinerlaevade grupi hinnangul konteinereid ligi 20% rohkem kui enne pandeemiat, on neid ikka puudu. Miks see nii on? Globaalsete tarneahelate probleeme lahkab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
  • Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
  • Foto: Raul Mee
Eestis on nii ekspordi-, impordi- kui tööstusettevõtete tootjahinnad kasvanud eelmise aastaga võrreldes juba ligi 16%, kusjuures hinnakasv on kiire ka ilma eelmise aasta baasefektita. Kuigi nõudlus on tugev, on ligi 30% meie tööstusettevõtete jaoks tootmist piiravaks teguriks seadmete ja muu varustuse kättesaadavus. Viimati nägime sellist vastuste taset umbes 23 aastat tagasi. Mis on selliste tarneraskuste põhjuseks? Kas häired tarneahelates tähendavad globaliseerumise hääbumist?

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.11.25, 15:43
Millist ladu finantsjuht eelarvesse tahab?
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele