Autor: Tõnu Mertsina • 30. september 2021

Kuhu on kadunud konteinerid?

Vaatamata sellele, et praegu liigub Hapag-Lloydi, maailma ühe suurima konteinerlaevade grupi hinnangul konteinereid ligi 20% rohkem kui enne pandeemiat, on neid ikka puudu. Miks see nii on? Globaalsete tarneahelate probleeme lahkab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Foto: Raul Mee

Eestis on nii ekspordi-, impordi- kui tööstusettevõtete tootjahinnad kasvanud eelmise aastaga võrreldes juba ligi 16%, kusjuures hinnakasv on kiire ka ilma eelmise aasta baasefektita. Kuigi nõudlus on tugev, on ligi 30% meie tööstusettevõtete jaoks tootmist piiravaks teguriks seadmete ja muu varustuse kättesaadavus. Viimati nägime sellist vastuste taset umbes 23 aastat tagasi. Mis on selliste tarneraskuste põhjuseks? Kas häired tarneahelates tähendavad globaliseerumise hääbumist?

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077