Autor: Alan Vaht • 30. jaanuar 2020
Ainult tellijatele

Eesti veondus vajab tugevat riigi sõnumit

Kütuseaktsiiside järsk tõus kolmel järjestikusel aastal 2016–2018 viis kütusetankimise Eestist välja ja lõi konkurentsieelise välisvedajatele, kes üha enam võtavad tööd Eesti sisevedu tegevatelt transpordiettevõtetelt. Suurim kaubavedude kaotus leidis aset 2017. aastal, kuid kaotused peamiselt Läti ja Leedu vedajatele on jätkunud nii 2018. kui ka 2019. aastal.

Alan Vaht Kütuseturu Aastakonverentsil 2019.
Autor: Raul Mee

Riikliku statistika järgi jäid Eesti veondusettevõtete hiilgeajad kütuseaktsiiside tõusueelsesse perioodi 2013–2015 ning valusaim kaotus võeti vastu 2017. aastal, mil kaubaveomaht Eesti teedel langes aastaga 25,4% ning maandus peaaegu 2005. ja 2009. aasta tasemel. Oluline on märkida, et ega kaubavedu Eesti teedelt ei ole kuhugi kadunud. See töö tehakse täna ära välisvedajate poolt, kelle veomahud ei sisaldu Eesti riiklikus statistikas.

Kui oled juba tellija, siis logi sisse või vormista tellimus
EraisikEttevõte
Olen tingimustega nõus
Kaardimaksega
Mobiilimaksega
Juhime tähelepanu, et Sul on õigus keelata oma kontaktandmete kasutamine samasuguste toodete või teenuste otseturustuse tegemiseks võttes Äripäevaga ühendust aadressil [email protected] või telefonil 667 0099.
Jaga lugu
Logistikauudised.ee toetajad:
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077