Alan Vaht • 30 jaanuar 2020
Arvamused
Ainult tellijale

Eesti veondus vajab tugevat riigi sõnumit

Kütuseaktsiiside järsk tõus kolmel järjestikusel aastal 2016–2018 viis kütusetankimise Eestist välja ja lõi konkurentsieelise välisvedajatele, kes üha enam võtavad tööd Eesti sisevedu tegevatelt transpordiettevõtetelt. Suurim kaubavedude kaotus leidis aset 2017. aastal, kuid kaotused peamiselt Läti ja Leedu vedajatele on jätkunud nii 2018. kui ka 2019. aastal.

Alan Vaht Kütuseturu Aastakonverentsil 2019.   Foto: Raul Mee

Riikliku statistika järgi jäid Eesti veondusettevõtete hiilgeajad kütuseaktsiiside tõusueelsesse perioodi 2013–2015 ning valusaim kaotus võeti vastu 2017. aastal, mil kaubaveomaht Eesti teedel langes aastaga 25,4% ning maandus peaaegu 2005. ja 2009. aasta tasemel. Oluline on märkida, et ega kaubavedu Eesti teedelt ei ole kuhugi kadunud. See töö tehakse täna ära välisvedajate poolt, kelle veomahud ei sisaldu Eesti riiklikus statistikas.

VORMISTA TELLIMUS KOHE JA SAAD:
  • Ligipääsu kõigile lukus lugudele
  • Ligipääsu Logistikauudised erilehe PDFidele
  • Ligipääsu Transpordi ja logistika infolehele
  • Jaga lugu:
    LOGISTIKA UUDISKIRJAGA LIITUMINE

    Telli olulisemad logistikauudised igal nädalal enda postkasti.

    Logistikauudised.ee toetajad:

    Tõnu Tramm
    Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
    Ana Madismäe
    Ana MadismäeReklaamimüügi projektijuhtTel: 545 60 150