Orutar: Talsinki tunnel toob Hiina kaubavood Eestisse

Logistika Plussi juhatuse esimees Toomas Orutar.
Logistika Plussi juhatuse esimees Toomas Orutar.

Mina isiklikult olen Talsinki tunneli ehituse poolehoidja, sest Helsingi ja Tallinna vahelise kiire ühenduse loomine toetab meie eksporti ning toob suurt kasu nii Eestile kui ka Soomele, kirjutab Logistika Plussi juhatuse esimees Toomas Orutar.

Eesti peamised ekspordi sihtriigid on Rootsi ja Soome, kellele järgnevad Läti ning muud riigid. Seejuures suureneb kaubavedu ka meie suuremate eksportriikide vahel ning seetõttu toob kiire püsiühendus suurt kasu nii Eestile kui ka Soomele, aga ka kogu Euroopale.

Elavdab majandust

Lisaks kaubaveole näen sellest projektist kasu laiemalt kogu majandusele, mis vajab praegu elavdamist. Tunneli ehituse vajadust suurendab veel Rail Balticu projekt, tänu millele saaks toimiva tunneli olemasolul mõistliku ning otstarbeka raudteeühenduse Euroopaga ka Soome.

Lisaks ehitavad Norra, Rootsi ja Soome välja raudtee Põhja-Jäämere äärest Kirkkoniemist kuni Rovaniemini. Sealt hakkab Hiinast tulev kaup liikuma Euroopasse. Küsimus seisneb vaid selles, kas sealt Euroopasse liikuv hiinlaste toodang läbib Rootsit ja Taanit või saame sellest Tallinna–Helsingi tunneli ja Rail Balticu kaudu kasu ka meie.

Tunneli valmimine annab tõuke justkui uue linna sünniks ning eks tulevik näitab, millal antakse Talsinkile Euroopa linna staatus. See mõjutaks ühtlasi ka Eesti ja Soome tööjõuturgu – kui praegu on liikumine veel küllaltki ühepoolne ehk Eestist Soome, siis 10–15 aasta pärast ei pruugi see enam nii olla ning Soome tööjõud võib huvituma hakata ka Eestist.

Osale arutelus

  • Äripaev

    Äripaev

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0.2026984
Brasiilia reaal BRL 4,19 0.2753436
Bulgaaria leev BGN 1,95 -0.0306827
Filipiinide peeso PHP 59,22 0.3320571
Hiina jüaan CNY 7,66 0.2513615
Hongkongi dollar HKD 8,88 0.26984
Horvaatia kuna HRK 7,40 0.0121599
Iisraeli seekel ILS 4,09 0.254696
India ruupia INR 80,79 0.3727078
Indoneesia ruupia IDR 15962,63 0.0265064
Islandi kroon ISK 134,55 0.3131291
Jaapani jeen JPY 125,10 0.3288155
Kanada dollar CAD 1,50 0.2476241
LAV rand ZAR 15,94 0.3911688
Lõuna-Korea vonn KRW 1273,28 0.1951527
Malaysia ringgit MYR 4,62 0.2734316
Mehhiko peeso MXN 21,75 0.1851801
Norra kroon NOK 9,75 0.0923778
Poola slott PLN 4,33 0.0207977
Rootsi kroon SEK 10,47 0.0162454
Rumeenia leu RON 4,74 0.0591553
Singapuri dollar SGD 1,53 0.2286237
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.0685401
Šveitsi frank CHF 1,14 0.0881679
Taani kroon DKK 7,46 -0.012065
Tai baht THB 35,35 0.2106009
Tšehhi kroon CZK 25,68 0.2106988
Türgi liir TRY 6,00 0.8288082
Ukraina grivna UAH 30,75 0.1644731
Ungari forint HUF 317,85 0.069263
USA dollar USD 1,13 0.2302311
Uus-Meremaa dollar NZD 1,65 0.2008154
Valgevene rubla BYN 2,44 -0.1351185
Vene rubla RUB 74,91 0.182688

Valdkonna töökuulutused