POL: Tuleb alustada Rail Balticu kohalike peatuste projekteerimist

Tootsi raudteejaam
Tootsi raudteejaam

Rail Balticu raudteetrassi projekteerimisel tuleb Pärnumaa elanike ühistranspordi kasutusvõimaluste tagamiseks kohe projekteerida ka kohalikud peatused, et need saaks valmis ehitada koos kiirraudtee põhiprojektiga, otsustati eile toimunud Pärnumaa Omavalitsuste Liidu (POL) üldkogul.

„Pärnumaa laiapõhjalise ja jõulise arengu eelduseks on omavalitsused alati pidanud erinevate taristuühenduste olemasolu ja head seisukorda. Tehniline taristu loob eeldused eluvaldkondade sisuliseks arenguks ja rahuldab inimeste peamisi vajadusi nagu liikumisvõimalused, energeetika ja veevarustus,“ seisab Pärnumaa Omavalitsuste Liidu üldkogu ühispöördumises. „Pärnumaa kui turismi sihtkoht ja innovaatilise tootmise asukoht vajab kiiret, aastaringset ja mitmeliigilist ühendust maailma eri paikadega, mille peavad tagama Via Baltica, Rail Baltic ja Pärnu lennujaam.“

Üldkogul vastu võetud ühisseisukohas kirjutatakse, et omavalitsused nõustuvad Pärnu maakonna planeeringus toodud seisukohaga, et Rail Balticu rajamine ja kohalike reisirongide peatuskohtade väljaehitamine võib pikas perspektiivis kaasa tuua seni renoveerimata 1520 mm Lelle ? Pärnu raudtee sulgemise. „Samas oleme juhindunud planeeringus olevast põhimõttest, et Lelle ? Pärnu raudteelõik on kasutuses Rail Balticu kiirraudtee valmimiseni ning konkreetsed otsused olemasoleva raudtee kohta tehakse hiljemalt uue raudtee valmimisel,“ kirjutatakse ühisseisukohas.

Tuginedes eelnevale ja järelevalves olevale Pärnu maakonna planeeringule väljendab Pärnumaa Omavalitsuste Liidu üldkogu, et:

1)      valitsuse langetatud Lelle-Pärnu raudteelõigu sulgemise otsuse valguses peame äärmiselt vajalikuks alustada koheselt Rail Balticu kohalike peatuste projekteerimise ja ehitamisega, et kohalikud peatused valmiksid üheaegselt põhitrassiga;

2)      seoses Lelle-Pärnu raudtee sulgemisotsuse jõustumisega ei tohi Vändra, Tootsi ja Tori piirkonna elanike ühistranspordi kasutusvõimalused halveneda, mistõttu tuleb parimal võimalikul viisil tagada sobivad liikumisvõimalused bussitranspordi näol.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0.1769912
Brasiilia reaal BRL 4,23 0.1137037
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 59,13 0.0981886
Hiina jüaan CNY 7,67 0.079621
Hongkongi dollar HKD 8,91 0.0831433
Horvaatia kuna HRK 7,41 0
Iisraeli seekel ILS 4,11 0.1072935
India ruupia INR 80,93 0.107616
Indoneesia ruupia IDR 15998,69 0.079382
Islandi kroon ISK 135,52 0.0221419
Jaapani jeen JPY 125,68 0.1993144
Kanada dollar CAD 1,50 0.0600962
LAV rand ZAR 15,92 0.0540405
Lõuna-Korea vonn KRW 1275,20 0.2310848
Malaysia ringgit MYR 4,62 -0.1664253
Mehhiko peeso MXN 21,73 0.1267071
Norra kroon NOK 9,72 0.1204869
Poola slott PLN 4,33 0.0623657
Rootsi kroon SEK 10,56 0.0625207
Rumeenia leu RON 4,74 -0.0105385
Singapuri dollar SGD 1,54 0.0651848
Suurbritannia nael GBP 0,87 0.0691324
Šveitsi frank CHF 1,14 0.0264294
Taani kroon DKK 7,46 -0.0080418
Tai baht THB 35,33 0.1113627
Tšehhi kroon CZK 25,65 -0.0272809
Türgi liir TRY 6,00 0.1736836
Ukraina grivna UAH 30,76 0.0793992
Ungari forint HUF 317,30 0
USA dollar USD 1,13 0.0793651
Uus-Meremaa dollar NZD 1,65 0.2246782
Valgevene rubla BYN 2,44 0.1563014
Vene rubla RUB 74,71 0.3074486

Valdkonna töökuulutused

STOCKMANN otsib TARNEAHELA JUHTI

Stockmann AS

03. märts 2019