POL: Tuleb alustada Rail Balticu kohalike peatuste projekteerimist

Tootsi raudteejaam  Foto: Veiko Tõkman

Rail Balticu raudteetrassi projekteerimisel tuleb Pärnumaa elanike ühistranspordi kasutusvõimaluste tagamiseks kohe projekteerida ka kohalikud peatused, et need saaks valmis ehitada koos kiirraudtee põhiprojektiga, otsustati eile toimunud Pärnumaa Omavalitsuste Liidu (POL) üldkogul.

„Pärnumaa laiapõhjalise ja jõulise arengu eelduseks on omavalitsused alati pidanud erinevate taristuühenduste olemasolu ja head seisukorda. Tehniline taristu loob eeldused eluvaldkondade sisuliseks arenguks ja rahuldab inimeste peamisi vajadusi nagu liikumisvõimalused, energeetika ja veevarustus,“ seisab Pärnumaa Omavalitsuste Liidu üldkogu ühispöördumises. „Pärnumaa kui turismi sihtkoht ja innovaatilise tootmise asukoht vajab kiiret, aastaringset ja mitmeliigilist ühendust maailma eri paikadega, mille peavad tagama Via Baltica, Rail Baltic ja Pärnu lennujaam.“

Üldkogul vastu võetud ühisseisukohas kirjutatakse, et omavalitsused nõustuvad Pärnu maakonna planeeringus toodud seisukohaga, et Rail Balticu rajamine ja kohalike reisirongide peatuskohtade väljaehitamine võib pikas perspektiivis kaasa tuua seni renoveerimata 1520 mm Lelle ? Pärnu raudtee sulgemise. „Samas oleme juhindunud planeeringus olevast põhimõttest, et Lelle ? Pärnu raudteelõik on kasutuses Rail Balticu kiirraudtee valmimiseni ning konkreetsed otsused olemasoleva raudtee kohta tehakse hiljemalt uue raudtee valmimisel,“ kirjutatakse ühisseisukohas.

Tuginedes eelnevale ja järelevalves olevale Pärnu maakonna planeeringule väljendab Pärnumaa Omavalitsuste Liidu üldkogu, et:

1)      valitsuse langetatud Lelle-Pärnu raudteelõigu sulgemise otsuse valguses peame äärmiselt vajalikuks alustada koheselt Rail Balticu kohalike peatuste projekteerimise ja ehitamisega, et kohalikud peatused valmiksid üheaegselt põhitrassiga;

2)      seoses Lelle-Pärnu raudtee sulgemisotsuse jõustumisega ei tohi Vändra, Tootsi ja Tori piirkonna elanike ühistranspordi kasutusvõimalused halveneda, mistõttu tuleb parimal võimalikul viisil tagada sobivad liikumisvõimalused bussitranspordi näol.

Jaga lugu:
Seotud lood
LOGISTIKA UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad logistikauudised igal nädalal enda postkasti.

Logistikauudised.ee toetajad:

Tõnu Tramm
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Hedi Meigas
Hedi MeigasSündmusedTel: 5384 5159
Ana Madismäe
Ana MadismäeReklaamimüügi projektijuhtTel: 545 60 150