Merendusuudiseid vahendav Lloyd’s List kirjutab, et naftatankeril Eagle S, mille Soome võimud jõuludel elektrikaabli lõhkumises kahtlustatuna kinni pidasid, oli pardal hulgaliselt luuretehnikat, millega jälgida Läänemerel toimuvat.
Naftatanker Eagle S oleks soomlaste sekkumiseta lõhkunud ka kõik teised teele jäänud merekaablid.
Foto: Reuters/Scanpix
Lloyd’s Listi andmeil oli kõrgtehnoloogilist tehnikat pardal oluliselt rohkem kui kaubalaevale tavapärane. Väljaande allika, kes pakkus seitsme kuu eest laevale „kommertslikke merendusteenuseid“, kirjeldusel nõudis tehnika pardapealselt generaatorilt nii palju energiat, et tihti kadus elekter kogu laevas.
Ministrid rääkisid Eesti-Soome vahelise elektrikaabli Estlink 2 purunemise järel, et Eesti peab hakkama koos kaitseväe ja liitlastega Läänemere kriitilist taristut aktiivsemalt kaitsma, vastaseid paremini heidutama ja rikkujaid karmimalt karistama.
Soome võimud uurivad, kas Eesti-Soome vahelise elektrikaabli Estlink 2 kahjustamisega on seotud Venemaalt tulnud naftatanker. Soome toll kahtlustab, et tegu on Vene varilaevastikku kuuluva alusega.
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.