Liikuvusteenuste ja piletimüügi integreeritud andmevahetusplatvormi MaaS X-tee platvormi arendamisele eelneva analüüsiprojekti hanke võitsid ühispakkujad Civitta Eesti AS ja OÜ Digilogistika Keskus.
Uus platvorm peaks koondama kõiki erinevaid transpordiliike.
Foto: Transpordiamet
Hanke võitjad viivad läbi põhjaliku analüüsi, mis on eelduseks MaaS X-tee platvormi loomisel. MaaS X-tee tähendab keskkonda, kus erinevad transporditeenuse pakkujad saavad oma teenuseid müüa ja reisijad ühe korraga ühest keskkonnast kogu oma reisi planeerida ja vajalikud sõiduõigused soetada.
Eestis puudub ühtne ühistranspordi planeerimise platvorm, mis aitaks reisijatel mugavalt oma teekonda planeerida ühest punktist teise ning osta kõik teekonnaks vajalikud piletid ühest keskkonnast. Riik asub välja töötama prototüüpi, mis võimaldaks reisijatel seda teha ühel teenuseplatvormil.
Tallinna Tehnikaülikool (TalTech) on alustanud Rae vallas erinevate liikuvusteenuste ühendamiseks mõeldud andmevahetusplatvormi MaaS XT katsetusi. Katseperioodil sõidab Järvekülas isejuhtiv minibuss, mis kogub platvormile vajalikke andmeid.
Märtsis alustas TalTech Tallinna Sadamas liikuvusteenuseid ühendava andmevahetusplatvormi MaaS XT katsetusi. Vajalikke andmete kogumiseks ja MaaS XT testimiseks sõidab sadamaterminalis kahe kuu jooksul isejuhtiv minibuss.
Viimastel aastatel on Eesti logistikasektoris kasvanud maksuvõlgade hulk märkimisväärselt, mis viitab sektori rahalistele väljakutsetele ja potentsiaalsetele krediidiriskidele.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.