Täna Ülemistel toimunud Rail Baltica mobiilsuskonverentsil arutasid eksperdid selle üle, kuidas panna ühistransport tööle nii, et auto ei oleks inimeste esimene prioriteet ning nad eelistaksid elamist ka mujal kui Tallinnas.
- “Raudteede tõmbeala tuleb panna toimima, inimene peab saama tunni jooksul sihtpunkti,“ selgitas majandusekspert Raivo Vare. Foto: Rail Baltic Estonia
Esmalt avas probleemi laiemalt üleeuroopaliselt tuntud reisientusiast Jon Worth, kelle sõnul töötab üldjuhul iga riigi siseselt rongisüsteem suhteliselt hästi, aga niipea kui ületad riigipiiri hakkavad probleemid pihta. „Teenuse kvaliteet on ebaühtlane, graafikud ei klapi, ei saa osta mugavalt piletit või lõppeb raudtee üldse riigipiiril, need on kindlasti asjad, mida Euroopa Liit saaks tervikuna parandada.“
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Tallinna linnavalitsus saatis volikogule kinnitamiseks lisaeelarve ühistranspordi veeremi ja taristu uuendamiseks, investeeritav kogusumma ületab 100 miljoni euro piiri.
Kliimaministeerium avalikustatud kliimakindla majanduse seaduses pannakse rõhk puhta energiatootmise kasvule, looduse hoidmisele ning uute tööstuste rajamisele. Transpordi osas jääb eelnõu pigem ümmarguseks.
Keskkonnainvesteeringute Keskus (KIK) sõlmis lepingu liikuvuse ja logistika arengukiirendi korraldamiseks, mis pakub rohetehnoloogia iduettevõtetele tehnoloogia ja äriarendamise teenuseid ning aitab iduettevõtetel jõuda kiiremini erainvesteeringute kaasamiseni. Kiirendit korraldavad Tartu Teaduspark ja Baltic Innovation Agency.
Tallinna Linnatranspordi (TLT) enam kui 650ühissõidukit sõitsid läinud aastal kokku ligi 36 miljonit kilomeetrit ning teenindasid ligi 133 miljonit reisijat, mis on 36,5 miljoni võrra rohkem kui 2022. aastal.
Kujutagem ette ühe ettevõtte keskastmejuhti, kes peab nädala lõpus kaitsma oma aasta plaane. See vajab paaritunnist keskendumist ja asi saaks tehtud. Pärast hommikukohvi otsustab ta enne veel „kiirelt“ uudiseid sirvida ja meilid üle vaadata.