Transpordiamet võtab Rapla maantee ohtlikud teepiirded maha
Transpordiamet otsustas mitte jätkata Tallinna–Rapla–Türi maantee km-l 17,6–21 paigaldatud keskpiirde katseprojektiga ja piire eemaldada. See asendatakse painduvate püsttähiste, ehk kummipostidega.
Piirde eemaldamise ja kummipostide paigaldamisega on planeeritud alustada selle aasta suvel sama teelõigu asfaltkatte taastusremondi käigus.
Foto: Transpordiamet
„Meie eesmärk keskpiirde paigaldamisel oli sõidusuundade eraldamisega parandada liiklusohutust sellel teelõigul ning katsetada lahendust Eesti liiklustingimustes. Veendusime, et see aitab vältida laupkokkupõrkeid, kuid pärast üldise õnnetuste arvu analüüsimist jõudsime järeldusele, et tee ristlõige ei ole oma kitsuse tõttu selleks siiski sobiv,“ ütles Transpordiameti peadirektor Priit Sauk.
Transpordiamet alustab 12. aprillil lubatud suurimate kiiruste tõstmist eraldatud sõiduradadega riigiteedel. Kokku suurendatakse lubatud sõidukiirust sel kevadel 473,1 kilomeetril.
Transpordiameti hüdrograafia osakond teeb sel nädalal algust mõõdistustöödega. Tänavu on plaanis Läänemerel mõõdistada kuni 1400 ruutkilomeetri suurune ala ja Peipsi järvel 50 ruutkilomeetrit.
Liiklusseaduse järgi on talverehvide kohustuslik kasutusaeg lõppenud, kuid samas esineb öö- ja hommikutundidel jätkuvalt veel miinustemperatuure, mistõttu soovitab Transpordiamet enne rehvivahetust arvestada oma sõiduvajadusi ning jälgida ilmaprognoose.
Kullerettevõtted ja transpordifirmad on hädas, sest kliendid nõuavad kaupade transporti ukseni, kuid veoki peatumiseks sageli ruumi pole. Nüüd otsustati kokku kutsuda laiapõhjaline ametlik töögrupp, et probleemile lahendust otsida.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.