Esimeses kvartalis oli Eesti automüügiturg languses
Transpordiameti statistika kohaselt vähenesid märtsikuus sõiduautode ja tarbesõidukite (kategooriad M1+N1) müügimahud võrreldes eelmise aasta sama perioodiga ligi viiendiku (20,6%). Kvartali kogulanguseks tuli 11,7%.
Kuigi Toyotade müük märtsis vähenes, jäädi kvartali arvestuses plussi.
Foto: Toyota
Kuigi märtsis tuli ka Eesti müüduima automargi Toyota müüjatel leppida väikese langusega (-4,2%) sõiduautode ja tarbesõidukite müükides, jäi võrreldes koguturuga Toyota Eestis esimeses kvartalis siiski tublisti plussi: kvartali arvestuses on müügid Eestis kasvanud 6,4%.
Enefit avas Poolas Bielsko-Biala linnas ja selle lähiümbruses 22 elektriauto avalikku laadimisjaama. 19 asukohas paiknevad laadijad kasutavad sajaprotsendiliselt roheenergiat ja on mõeldud laadima nii elektri- kui hübriidautosid. Kokku plaanib Enefit Poolas järgmise nelja aasta jooksul avada 2500 laadimiskohta.
„Remonditöökojas tuli välja, et õnnetuse käigus sai viga auto üks aku, peale selle tuvastati ka mitu muud sisemist vigastust. Auto taastamiseks kulunud summad ulatusid 17 000 euroni,” rääkis elektriautoomanik, kes tegi esmapilgul linnakiirusel vaid väikese „kõksu“.
Muutuv majandusolukord ja pidev püüd äriprotsesse tõhustada mõjutavad ettevõtete otsuseid ka mobiilsuslahenduste puhul. Klientide ootuste kasvades keskendutakse aina enam oma teenuste kvaliteedi tagamisele, andes teenusepakkujatele üha suurema osa tüütutest kõrvaltegevustest, mille hulka kuulub ka autopargi haldamine. Ettevõtte autopark on asendumas rendiautodega. Miks nii?
Liiklusseaduse järgi on talverehvide kohustuslik kasutusaeg lõppenud, kuid samas esineb öö- ja hommikutundidel jätkuvalt veel miinustemperatuure, mistõttu soovitab Transpordiamet enne rehvivahetust arvestada oma sõiduvajadusi ning jälgida ilmaprognoose.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.