Laevavärvid lähevad mereelustiku säilitamise nimel väljavahetamisele
Mereelustiku säästmiseks jõustus aasta alguses rahvusvaheline keeld kasutada tsübutriini sisaldavaid laevade kattumisvastaseid värve. Otsuse kiitis heaks ka Eesti valitsus.
Laevad, mis veel kasutavad tsübutriini sisaldavat kattumisvastast värvi, peavad selle hiljemalt 31. detsembriks 2028 asendama keskkonnale ohutuma alternatiiviga.
Foto: The Essential Chemical Industry
Laevakere värvides kasutatavat tsübutriini peetakse koguni TBTst kahjulikumaks. Aine on oma olemuselt biotsiid, mida on lisaks laevandusele kasutatud ka maismaal ehitiste fassaadidel seente ja vetikate kasvu vältimiseks.
Innovatsioon merenduses toob kaasa selle, et üha enam tööd tehakse laevaparda asemel ära kaldapealsest juhtimiskeskusest. Isesõitvate robotlaevade igapäevaliikluseni on aga veel aega, tõdeti Riigilaevastiku lahtiste uste päeval toimunud vestlusringis.
Tallinnas toimub kolmapäeval 4. oktoobril 19. rahvusvaheline merenduskonverents. Tänavuse peateema „Jätkusuutlik merendus“ all arutlevad üle Euroopa kokku tulevad merenduseksperdid muuhulgas mereohutuse, Eesti meremajanduse konkurentsivõime, kaldatoite ja mootorite efektiivse opereerimise üle.
Kliimaministeerium on algatanud Eesti meremajandusklastri organiseerimise, et luua avalikule sektorile tugev partner ettevõtjate esindusühenduse näol ning avada meremajanduses uusi perspektiive. Mis on üldse klaster ja milleks seda vaja on, analüüsib meremajandusklastri projektijuht Riina Palu.
Transpordiamet käivitas digitaalse meremeeste infosüsteemi, mis võimaldab meremeestel ja neile dokumente väljastavatel osapooltel suhelda üksteisega senisest oluliselt mugavamalt ja kiiremini.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.