Kiievi ühistransport võttis kasutusele Eesti firma loodud makselahenduse
Kiiev kasutab maapealse ühistranspordi korraldamisel Eesti tehnoloogiaettevõtte Ridango loodud kontaktivaba makselahendust, et sealsetel elanikel oleks niigi keerulistes oludes lihtsam liigelda.
„Kiievi inimestele on väga oluline, et nad saaksid oma igapäevatoimetusi ka sõja tingimustes võimalikult operatiivselt jätkata ja suurlinna ühistranspordi mugaval toimepidavusel on selles märkimisväärne roll,“ ütles Ridango projektijuht Vahur Viigimäe.
Eestis asutatud tehnoloogiafirma Ridango Grupp on rahvusvahelise tippkonkursi Transport Ticketing Awards finaalis koguni viies kategoorias nomineeritud – konkursil tunnustatakse ühistranspordi kõige nutikamaid tehnoloogialahendusi.
Tallinn, Tartu ja Helsingi viisid teadaolevalt maailmas esimeste linnadena ellu idee piiriülesest süsteemist, mis annab võimaluse kasutada ühtset ühistranspordi piletiostuvõimalust kõigis kolmes linnas.
Eesti ettevõte Ridango lihtsustas uue kontaktivaba nutilahendusega ühistranspordis pileti soetamist piirkonnas, kus elab 1,4 miljonit inimest. Nüüdsest saavad Lõuna-Rootsi Skåne bussireisijad oma sõidu eest tasuda füüsilist piletit, sularaha või pangakaarti kasutamata.
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.