Ettevõtjad ootavad riigi otsust erimärgistatud diislikütuse kasutusala laiendamise osas
Septembris on kokku 10 ettevõtete esindusorganisatsiooni ja lisaks ka koduomanike ühendus esitanud riigile palve energiakriisi tingimustes laiendada erimärgistatud diislikütuse kasutusala.
Erinevalt teistest regiooni riikidest on Eestis võimalik soodsama maksumääraga diislikütust kasutada vaid põlevkivisektoris ja põllumajanduses. Eile arutas antud pöördumisi riigikogu rahanduskomisjon, kuid esindusorganisatsioonide hinnangul pärsib riigi passiivsus ettevõtjate võimalusi talvel ellu jääda.
Kuigi Läti otsus biokütuse segamise kohustusest loobuda on suurendanud hinnavahet lõunanaabritega, siis augustikuu tanklamüügi andmed ei näita veel piirikaubanduse hoogustumist, tõdes Õliühingu tegevjuht Mart Raamat.
Talvised sanktsioonid Vene naftatoodetele, majandussurutis, madalad laovarud: faktoreid, mis diislikütuse hinda ühele või teisele poole võiksid suruda, on mitmeid, kuid ükski neist ei näita, et talvel võiks tulla sellest puudus.
Maksu- ja tolliameti mootorikütuste müügi koondandmed näitavad, et eelmise aastaga võrreldes vähenes kütusemüük juulis veidi vähem kümnendiku. Kui mootoribensiini puhul on langustrend olnud selge alates maikuust, siis juulis vähenes ka diislikütuse müük ligi 8 protsenti.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.