Uute sõidukite ostmine võib muutuda paljudele ülejõukäivaks
Luminor Liisingu juhi Andrus Soodla sõnul on autoturul käimas fundamentaalsed muutused, kus autotootjad keskenduvad aina rohkem elektriautodele ning samas võib nõudlus uute autode järele üldise hinnatõusu tõttu hakata vähenema.
Autotööstuse megatrendiks on suurema marginaaliga preemium- või elektriautod. Või siis kaks ühes, nagu näiteks uus Auto e-tron GT quattro. Tavainimesee rahakott paraku sellisele enam peale ei hakka.
Foto: Audi
Põhitrendid, mida võis märgata juba mõni aeg tagasi, on Soodla sõnul viimase paari kuu jooksul veelgi süvenenud.
Volkswageni sõidu- ja tarbeautode maaletooja Møller Baltic Import kasvatas eelmisel aastal Eestisse tarnitud sõidukite arvu ligi 80 protsenti ning saavutas tarbesõidukite segmendis märkimisväärse 22 protsendilise müügikasvu. Kõige populaarsemad Volkswageni mudelid 2021. aastal olid T-Roc, T-Cross ja Golf.
Euroopa Komisjon esitleb plaanide kohaselt aasta lõpus uut Euro 7 sõidukite saastenormi standardit, mis hakkab kehtima kõikidele bensiini- ja diiselautodele, kaubikutele, veokitele ja bussidele. Asjatundjad leiavad, et sellest saab sisepõlemismootorite viimane kirstunael.
Koroonaviiruse pandeemia mõjutab jätkuvalt uute autode müüki kogu ELis. Milline on olukord Eestis, Lätis, Leedus ja ka Ukrainas? Eesti ettevõtte RIA.com Marketplaces analüütikud analüüsisid 2021. aasta kahe esimese kuu ja üldiselt kahe viimase aasta müügiaruandeid.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.