Sanktsioonide all Vene autovedajad ei jõudnud enne tähtaega üle piiri
16. aprilliks pidid Euroopa Liidust ja sealhulgas Eestist minema välja kõik Venemaa ja Valgevene autovedajad, kes langevad Euroopa Liidu sanktsioonide alla, kuid laupäeval ootasid veel nii mõnedki piiril järjekorras.
Maksu- ja tolliameti tolliosakonna juhataja Eerik Heldna ütles Äripäevale, et kõiki piiri ületamist ootajaid ei oota ühesugune saatus, kirjutab Äripäev.
Pühapäevast jõustus Venemaa lipu all olevatele laevadele keeld siseneda Euroopa Liidu sadamatesse, sealhulgas ka transiidi eesmärgil. Keelu jõustumise hetkel seisis Eesti vetes reidil üks Vene lipu all olev kaubalaev.
Euroopa Liit võttis täna vastu viienda sanktsioonipaketi, mis sisaldab energiasanktsioone, uusi krüptovara tehingute piiranguid, sadamatesse sisenemise keeldu Venemaa lipu all sõitvatele laevadele, maanteeveo keeldu Venemaa ja Valgevene ettevõtetele ning täiendavaid ekspordi- ja uusi impordikeelde, teatas välisministeerium.
Eesti toetab täielikult maanteekaubavedude sulgemist Venemaa ja Valgevenega, kuid siin on üks „koma“, mis võib meid panna hoopis meid ennast kehvemasse seisu, tunnistas majandus- ja taristuminister Taavi Aas tänasel valitsuse pressikonverentsil. Sama meelt on ka vedajad ka ise.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.