Vene-suunalisel transiidil kriips peal: kaubasadamates valitseb segadus ja tekkisid sabad
Eelmisel nädalal teatas teiste laevanduskontsernide seas Maersk, et peatab ajutiselt kõik Venemaa-suunalised konteinerveod, boikott mõjutab ka ettevõtte Eesti haru ja siinset transiiti.
Maersk Eesti juhi Margus Induse sõnul jõuavad otsuse mõjud Eestisse umbes pooleteise kuu pärast, sest päevapealt kõiki Venemaa-suunalisi laevu seisma ei pandud. Need kaubad, mis on teel, viiakse võimalusel kohale, kuid uusi Venemaale suunduvaid või sealt tulevaid tellimusi Maersk enam vastu ei võta.
FedEx ja UPS teatasid tarnete peatamisest Venemaale ja Ukrainasse, oma tegevuse Ukrainas on peatanud enamik suurematest Euroopa logistikettevõtetest. Lisaks on suur küsimärk Valgevene kohal, mille kaudu liigub suur osa raudteevedudest Aasia ja Euroopa vahel. Kõik kokku tähendab, et mere- ja lennuvedudes on oodata mitmekordset hinnatõusu.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.