Eesti ettevõtjad ei pea Venemaa sissetungi Ukrainasse küll tõenäoliseks, kuid teevad siiski ettevalmistusi juhuks, kui juba niigi kaheksa aastat kestnud konflikt peaks puhkema suureks sõjaks, selgub Äripäeva tehtud küsitlusest.
Kuigi Vene tankid on Kremli sõnul Ukraina piiri lähistelt osaliselt lahkumas, tõdevad paljud Eesti ettevõtjad, et tulevik on ennustamiseks liialt kaootline.
Foto: AFP/Scanpix
Äripäeva tehtud ettevõtjate küsitlusest selgub, et ulatusliku konfliktiga kaasnevaid riske võetakse tõsiselt. Paljud lääne ettevõtted on praegu kasutamas Ukrainat ja Valgevenet allhangete tegemiseks, mistõttu konflikti puhkedes kannataksid varuosade ja komponentide tarned.
Ukraina eraldas üle poole miljardi euro lennufirmadele kindlustuskulude hüvitamiseks
Ukraina taevas on lennukitest tühi ning mitu Euroopa lennufirmat on otsustanud Ukraina õhuruumi enam mitte siseneda. Kui Moskva peaks alustama täieulatuslikku sõda Ukraina vastu, võib see kaasa tuua tsiviillendude peatamise ka Euroopast Venemaale.
Kõrged energiahinnad vähendavad muude kaupade tarbimist ning ülekoormatud tarneahelad saavad taas pisut kergemini "hingata", on üks tendents paljudest, mis analüütikute hinnangul alanud aasta tarneahelaid mõjutab. Erinevaid trende on aga palju teisigi, alates Omicronit robotiseerumiseni välja.
„Tulevik on selgelt nende päralt, kes suudavad kohaneda kiiresti muutuva turuolukorraga ega lõpeta protsesside automatiseerimisse ja süsteemidesse investeerimist,“ tõdeb kolmes Balti riigis tegutseva Baltic Logistic Solutionsi (BLS) juht Rolandas Plieda.
Viimastel aastatel on kogu logistikasektorist käinud üle omamoodi tsunami. Kas algaval aastal on oodata olukorra stabiliseerumist ja hindade alanemist või pigem mitte? Millega tuleks tuleva aasta tarneid planeerides erinevate transpordilahenduste puhul arvestada?
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.