Riik investeerib raudtee arendamisse 900 miljonit eurot
Täna kinnitas valitsus raudtee arendamise kava 2028. aastani, mis näeb ette ligi 900 miljoni euro eest investeeringuid, et elektrifitseerida olemasolev raudtee ning tõsta Tartu, Narva, Viljandi ja Haapsalu suunal kiiruseid kuni 160 km/h-ni.
Tallinna linnavalitsus esitas linnavolikogule kinnitamiseks koostöökokkuleppe Tallinna linna ning majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) vahel, mis võimaldab jätkata Rail Balticu Ülemiste reisiterminali ja seda ümbritseva ala arendamist.
Kui 2021. aastal alustati Eestis Rail Baltica projektis kuue raudteeristumise ehitusega ning tehti ettevalmistusi terminalide rajamiseks, siis tänavu läheb ehitusse 10 raudteega ristuvat rajatist. Rail Balticaga seotud koguinvesteering alanud aastal ulatub ligi 70 miljoni euroni.
Kaubaveomaht Eesti Raudtee taristul moodustas kokku 2021. aastal kokku pea 12,8 miljonit tonni, mida on eelmise aasta sama perioodiga võrreldes ligikaudu 11% rohkem. Kohalike vedude maht kasvas aga koguni 33%, teatas Eesti Raudtee.
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.