Stockholmi, Helsingi ja Tallinna sadamate vahel iga päev suurel hulgal kaupu ja reisijaid vedavad parvlaevad ühendatakse peatselt kõik kai ääres maismaaelektriga, et vähendada oluliselt laevade õhusaastet ja müra sadamates.

- Kaldaelektriga ühendatud Batic Queen.
- Foto: Tallinna Sadam
Stockholmi, Helsingi ja Tallinna sadamad on leppinud varem kokku ühistes standardites ja lahendustes, mille tulemusel on eraldiseisvalt arendatud ja investeeritud parvlaevade kaldalt elektritoite võimekusse. Viimasena ühenduvad peatselt kaldaelektriga kõik Tallinna–Helsingi liini parvlaevad, juba enne on saanud kaldaelektrit sadamates kasutada Stockholmi–Helsingi ja Stockholmi–Tallinna ning osaliselt juba ka Tallinna–Helsingi liinil tegutsevad parvlaevad.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.