Transpordiamet vähendab kulusid nii halduse, teehoolde, koolituste, ürituste ja välislähetuste kui ka teenistuskohtade arvelt. Töökohtade arv Transpordiametis väheneb veel sel aastal 23 võrra.
Transpordiamet peadirektor Kaido Padar (paremal) peab ameti tegevuskulusid vähendama 3,7 miljoni euro võrra.
Foto: Tõnu Tramm
"2022. aasta riigieelarvest lähtuvalt peame oma tegevuskulusid vähendama 6,7% ehk 3,7 miljoni euro võrra," nentis Transpordiameti peadirektor Kaido Padar. "Tahan kindlasti rõhutada, et me ei saa investeeringute raha, mis on ette nähtud näiteks tee-ehituseks või IT arendusteks, kasutada millekski muuks kui investeeringuteks. Kokkuhoid peab tulema just tegevuskuludelt."
1. oktoobrist vahetus Ida-Viru maakonnas transpordiameti hallatavatel riigiteedel hooldelepingupartner, järgnevaks viieks aastaks asus korrashoiutöid tegema OÜ N&V.
Transpordiamet soovib oma populaarses e-teeninduses anda inimestele veesõidukitega seotud toimingute tegemiseks maismaasõidukitega samad võimalused ning möödunud nädalal lisanduski kaks uut funktsionaalsust: omanikuvahetus ja veesõiduki registreerimistunnistuse tellimine kliendi postiaadressile.
Transpordiamet võttis liikluse planeerimiseks kasutusele Telia Crowd Insightsi platvormil põhineva lahenduse, mis võimaldab mobiilivõrgu anonüümsete koondandmete põhjal analüüsida inimhulkade liikumist nii konkreetsel ajahetkel kui pikema perioodi vältel.
Transpordiamet kuulutas välja Tallinna-Tartu maantee Mäo-Imavere lõigu neljarajaliseks ehitamise projekteerimistingimuste menetlemise. Millal lõiku ehitama hakatakse, sõltub riigieelarvest, kuid plaan on ehitusega alustada 2026.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.