Läinud nädalal Tallinki kõige uuema ja Läänemere kõige keskkonnasõbralikuma laeva vette lasknud Rauma laevatehas on põrmust tõusnud ettevõtteks, kelle portfellis on praegu 1,6 miljardi eest tellimusi.
Eile ristis Eesti president Kersti Kaljulaid Soomes Rauma tehases Tallinki uue laeva MyStar.
Foto: Harro Puusild
Möödunud neljapäeval oli Soome laevatehases pidupäev, kui Eesti president seal Tallinki uue laeva ristis. Tallinna–Helsingi liinile tulev veeldatud maagaasil sõitev laev on 200 meetrit pikk ja võib pardale võtta 3000 reisijat. Tehase sõnul on see Läänemere kõige keskkonnasõbralikum laev.
ABB tarnib Tallinki uuele süstiklaevale MyStar viis generaatorit ja kaks peamootorit. Generaatorid valmisid ABB Eestis Jüris asuvas mootorite ja generaatorite tehases, peamootorid aga Soomes Helsingis asuvas mootorite ja generaatorite tehases. Tänaseks on nii generaatorid kui mootorid läbinud edukalt testid ning paigaldatud Soomes Rauma laevatehases (Rauma Marine Constructions) ehitatavale laevale, teatavad ettevõtted pressiteate vahendusel.
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.