MS Finlandia hakkab Tallinna Vanasadamas kasutama kaldaelektrit
Eckerö Line’i reisiparvlaev MS Finlandia ühendatakse Tallinna Vanasadama A-terminalis kaldavõrguga. See võimaldab sadamas viibimise ajal välja lülitada elektrit genereerivad mootorid, et vähendada keskkonnamõjusid ning laeva kütusekulu.
Novembrikuu keskel allkirjastasid Tallinna Sadam ja Eckerö Line lepingu, mille alusel hakkab MS Finlandia Tallinna Sadamas viibimise ajal kasutama kaldaelektrit. Lepingu sõlmimise eelduseks oli kaldaelektriseadmete paigaldus Vanasadama kaile, laeval vajalike muudatuste ja ümberehituste tegemine ning alajaama ehitamine MS Finlandia pardale.
Tallinna sadam lõpetab lähipäevil Vanasadama kaidele esimeste kaldaelektriseadmete paigaldustöödega, et laevad ei peaks seistes diiselmootoritega ise voolu tootma ja õhku saastama. Selleks pidi aga Tallink laevade korpustesse uue luugi tegemiseks spetsiaalse augu lõikama.
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.