Autor: Logistikauudised.ee • 19. august 2020

E-poodide logistikakorraldaja töö kasvas üleöö poole võrra

E-poodidele lao ja kullerteenust pakkuva Pakipoint OÜ juht Alar Ehandi tunnistab, et koroonaviirusega kaasnenud plahvatus e-kaubanduses tõi nendele sisuliselt üleöö 50% suurema töökoormuse ning üksjagu muid väljakutseid.

„Kõigil hakkas korraga kibekiire oma e-poodide arendamisel. Paljudel füüsilistel poodidel polnud head või üldse e-poodi – need hakkasid seda kiiresti tegema. Kellel oli kehvake, tegid võimsamaks, kellel oli hea pood olemas, see suunas oma tähelepanu e-poele – nii turunduse kui tellimuste täitmise,“ meenutas Alar Ehandi, kelle sõnul avastasid paljud kaupmehed, et nad ei suuda enam ise kasvanud mahte komplekteerida, pakkida ja teele panna või ei ole ise saatmise mudel rahaliselt jätkusuutlik. „Nii hakati vaatama aktiivselt ringi väliste Order Fulfillment teenuste järele.

Samal ajal tekkisid nii mõnelgi tarneraskused. „Mida kaugemalt kaup tuli, seda keerulisem oli. Hiinast ja USAst seisis kauba tarnimine mitu kuud. Euroopast tarnides oli keeruline neil, kes tellisid tehastest, mis seisma pandi – Itaaliast, Prantsusmaalt, Hispaaniast eelkõige. Nii et oli paras dilemma – turg ja nõudlus suurenevad aga kaupa kohati pakkuda ei saa. Võitjad olid need, kes hoidsid tavapärasest suuremat laovaru. Ja muidugi ka need, kes müüvad Eestis ja lähiriikides toodetud kaupa,“ nentis Ehandi.

Hoopis rohkem tekkis aga raskusi pakkide toimetamisega klintidele ja seda nii Eesti siseselt kui rahvusvaheliselt. Paljudesse riikidesse ei saanud pikalt üldse pakke saata, miski peale ekspresskulleri ei töötanud ei USA, Austraalia jt suundades. Euroopas pandi mitmes riigis ka pickup-pointid oma võrgustikud kinni, kuna keskused läksid kinni.

„Ka kullerteenustele seati piiranguid nii kaalu, suuruse kui pakendamise osas ning tarneajad venisid palju. Nagu teame, siis ka meil jäid kullerite sorteerimiskeskused jänni ja automaadid olid pakke servani täis,“ nentis Pakipointi juht, kelle hinnangul kasvas nende töömaht kasvas märtsis-aprillis hetkeliselt umbes 50%. „Laotööga saime kenasti hakkama, probleemid tekkisid just kullerfirmades.

Sestap pidid e-poed sulgema mitmetesse riikidesse pakkide saatmise, teistes riikides suunama pakid automaatidest kullerile ja võrrelda kogu aeg, kes kulleritest paremini hakkama saab, kellel on lühemad tarneajad „Üldiselt pidi paljuski olukorraga leppima, alternatiive praktiliselt ei olnud.“

Samas oli kriisist ka kasu. „Kriisi tõttu muutus e-pood paljudele primaarseks kanaliks ja seni kehvakesed poed tehti kiiresti korda ja uuendati. Samuti tehti liidestused partneritega paremaks, paranes andmekvaliteet. Meile see sobis,“ sest kuna mahud suurenesid, siis paljud ei saanud või ei tahtnud enam ise tellimusi komplekteerida ja pakendada, vaid hakkasid otsima teenuse sisseostmise võimalusi. Nii jõudsid paljud ka meieni,“ lausus Ehandi.

PANE TÄHELE!

Alar Ehandi räägib Pakipointi kriisikogemusest põhjalikumalt 25. augustil toimuval Laoseis 2020 konverentsil, mis keskendub kriisi õppetundidele ja sellele, mida on kriisist tuleviku tarbeks kasulik kõrva taha panna. Konverentsi modereerib Via 3L juhatuse esimees Rainer Rohtla.

Lisaks on laval oma kogemusi jagavad mitmed kaubandus- ja tööstusettevõtted juhid:

-Hannes Falten, Selveri logistikajuht

-Marilin Jürisson, Rimi tarneahela varude planeerimise juht

-Tarmo Rei, HKScani Baltikumi logistikadirektor

-Eikki Kari, Penosil Eesti müügidirektor (Wolf Group/Krimelte)

Jpt.

Konverents toimub Ülemiste uues Loft Office`s, Suur-Sõjamäe 13a, Tallinn.

Tutvu programmiga lähemalt SIIN!

Konverentsile saad registreerida SIIN!

NB! Soodushind kehtib kuni 21. augustini, kohtade arv on 50% nõudest tingituna piiratud!

Jaga lugu
Logistikauudised.ee toetajad:
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Ana TilksonReklaamimüügi projektijuhtTel: 545 60 150