Alates 1. jaanuarist alustab Tallinna ühistranspordi operaator Tallinna Linnatranspordi AS pilootprojekti, mille käigus katsetatakse peatumist STOP-nupu kasutamise korral. Kõiki sõitjaid bussides ja trollibussides teavitatakse muudatusest häälteavitusega „Tähelepanu! Väljumiseks vajuta STOP-nuppu!“.
„Oleme uurinud teiste linnade ja lähiriikide kogemusi, kus STOP-nuppu kasutatakse aktiivselt ja selline lahendus töötab hästi ning aitab muuta ühistransporti sujuvamaks ja säästlikumaks,“ selgitas Tallinna Linnatranspordi bussiteenistuse juht Meelis Tartu, miks muudatust katsetatakse.
„Teiste kogemustest teame ka, et sellise muudatusega harjumine nõuab aega, mistõttu oleme pannud juhtidele südamele, et kui näiteks häälteavitussüsteem ja elektroonilised tablood mingil põhjusel ei tööta või juht ei ole täielikult veendunud, kas bussis on väljumissooviga sõitjaid või peatuses pealetulijaid, tuleb ikkagi peatuda.“
Muudatuse eesmärk on, et hetkedel kui sõitjaid on vähem, võib juht jätta peatumata neis peatustes, kus pole ei väljujaid ega pealetulijaid, mis muudab ühistranspordi sujuvamaks ja kiiremaks ning talvisel ajal ka ühissõiduki soojemaks.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Alates 1. jaanuarist teavitatakse bussi- ja trollibussi sõitjaid muudatusest häälteavitusega „Tähelepanu! Väljumiseks vajuta STOP-nuppu!“.
Tallinna Linnatranspordi sõidukipargis on kokku 529 bussi, 70 trammi ja 50 trollibussi, millega teenindatakse pealinnas kokku 83 ühistranspordiliini ja aastas kokku rohkem kui 140 miljonit sõitjat.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.