• 21.11.19, 15:57
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Uued neljarajalised teed saavad olema nutikad

Viie aasta jooksul paigaldatakse Tallinna ringtee kilomeetritele 0–30 muutteabega liiklusmärgid, uuendatakse ilmastiku- ja liikluseseirevõrku ning rajatakse 100-kohaline nutikas veoautode parkimisala. Nutikas liikluskorraldus saab olema ka lähiaastatel avataval Kose-Mäo lõigul Tallinna-Tartu maanteel.
Nutiprojekti juht Mari-Liis Sepp.
  • Nutiprojekti juht Mari-Liis Sepp.
  • Foto: Maanteeamet
Sellel aastal alustas Maanteeamet Tallinna ringtee E265 ITS ehk Dynamic traffic and truck parking management projektiga. „Uudse lahendusena tulevad kasutusele V2I/I2V (vehicle to infrastructure/infrastructure to vehicle) seadmed, mille kaudu toimub sõiduki ja taristu vaheline suhtlus,“ selgitas projektijuht Mari-Liis Sepp.
Sõiduki ja infrastruktuuri vaheline suhtlus hoiatab juhti võimalike ohtude eest ning aitab seeläbi vähendada liiklusõnnetuse toimumise tõenäosust. Samuti teavitab süsteem võimalikest ummikutest ning pakub alternatiivseid marsruute. „Kuigi täna on sarnasteks abivahenditeks Waze'i, Google'i jt rakendused, siis uue tehnoloogiaga jääb inimlüli vahelt ära ning sõiduk hangib ise informatsiooni otsuste tegemiseks,“ rääkis Sepp.
Teine lahendus, mis esmakordselt kasutusele tuleb, on liikluse ümbersuunamise süsteem ehk liiklusõnnetuse korral toimub võimalusel automaatselt liikluse suunamine vastassuunda ja tagasi.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Lisaks tulevad Tallinna ringteele ka juba liiklejatele tuttavad infotablood, muutteabega kiirusmärgid ja hoiatusmärgid.
Samuti rajatakse Tallinna ringteele Tallinn linna ja Veneküla piirile (km 1,5) 100-kohaline veoautode parkimisala. Parklasse rajatakse lumetelling, tualett, infokiosk, kaasaegne valgustus, kaamerad ja avatud wifi ala.
Parkimiskohtade täituvuse infot kogutakse anduritega ja jagatakse nii Maanteeameti DATEX II andmevahetusteenuse kaudu kui ka lähimatel infotabloodel Tallinna ringteel või V2I/I2V saatja abil otse sõidukisse. Arvestades, et ringteel on viimse kümne aastaga autorongide arv kahekordistunud on soov, kaasaegsete parkimisvõimaluste, veoautode parkla loomisega muuta liiklemine ringteel sujuvamaks ja ohutumaks.
Kõiki loodavaid ITS lahendusi hakkab juhtima Maanteeameti liiklusjuhtimiskeskus. Projekt kestab 2023. aasta lõpuni ja selle kogueelarve on 5 miljonit eurot, millest 1,9 miljonit rahastab Euroopa Liidu Transpordi Ühendusfond CEF.
Pikemalt saab samal teemal lugeda 28. novembril ilmuvast logistikauudiste erilehest.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 19.05.25, 14:27
Liikluskindlustus töömasinatele: muudetud seadus nõuab ettevõtetelt suuremat tähelepanu
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele