15. novembril avati Varbusel sümboolselt Postitee Vooreküla–Puskaru lõik, mis läbis sel aastal täieliku taastusremondi.

- Linti lõikavad Maanteeameti lõuna teehoiu osakonna juhataja Tarmo Mõttus ja AS TREV-2 Grupi juhatuse esimees Sven Pertens.
- Foto: Maanteeamet
„Vooreküla–Puskaru teelõigul katsetasime innovaatilist lahendust ehk uue katte aluse ehitusel kasutati olemasolevat muldkeha pinnast, mis segati 20 cm sügavuselt tsemendiga,“ rääkis Maanteeameti lõuna teehoiu osakonna ehituse projektijuht Tasu Prangli. „Seda tehnoloogiat rakendatakse küll mujal Euroopas, kuid Eestis kasutati esmakordselt. Võitsime ka hinnas, sest muudest materjalidest alused oleksid maksnud üle kahe korra rohkem.“
Remondi käigus tuli mõelda ka ajaloolise tehnoloogia ja teetähiste eksponeerimisele. Nii näiteks valmistati muuseumis säilitatud puidust valuvormide eeskujul ühe truubi ajastutruud betoonist otsatorud, mida huvilised saavad vaadelda maanteemuuseumi Tartu-poolsel piiril. Teetööde käigus leiti Karilatsi Vabaõhumuuseumi lähedalt väga hästi säilinud graniidist verstapost, mis taastatuna püüab pilke Karilatsis.
„Ajaloolise Postitee näol on tegu väga erilise teega, kus ehitajatel tuli leida kompromiss miljööväärtusliku maastiku säilitamise ja kaasaegsetele nõuetele vastavusse viimise vahel,“ sõnas Eesti Maanteemuuseumi peavarahoidja Rain Rikas. „Maanteemuuseumil on rõõm tõdeda, et meid kaasati aktiivselt kogu teeremondi protsessis.“ Postitee teejoon on säilinud vähemalt 17. sajandist ning seda hinnatakse Eesti üheks ilusamaks asfaltteeks.
Artikkel jätkub pärast reklaami
2019. aastal tehtud Postitee Vooreküla–Puskaru 17-kilomeetrise lõigu taastusremonditööd tegi AS TREV-2 Grupp ja ehitusjärelevalvet teostas OÜ Sweco EST. See oli viimane etapp tee taastusremondist Voorekülast kuni Ridalini, mis sai alguse 2017. aastal.
2019. aasta remonditööde maksumus oli 2,3 miljonit eurot.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.