Seoses üha jaheneva ilma ja libedamate teeoludega lähevad sarnaselt CityBee tõukeratastele talveunne ka Bolti tõukerattad: alates homsest, 1. novembrist, neid enam tänaval ei ole ja tagasi on nad alles kevadel, kui ilm taas sõitmiseks sobiv.

- Tõukerattad naasevad tänavatele kevadel, kui lumi on sulanud ja ilmad soojad. Vahepealne aeg kulub teenuse arendamiseks ja kasutusmugavuse parandamiseks.
- Foto: Liis Treimann
Selle aasta juunis käiku lastud elektritõukerataste laenutus osutus tallinlaste seas sedavõrd menukaks, et teenuse pakkumist alustati ka Pärnus, Riias, Vilniuses ja Kaunases.
“Tõukerataste rendihooaeg läks väga hästi, kuni lõpuni välja. Tõukerattad olid kasutajate seas populaarsed ning tagasiside oli positiivne,” ütles Bolti tõukerataste suunajuht Thomas Tammus.
Tallinna tõukerataste hooaeg numbrites:
Kogu hooaja vältel sõideti Tallinnas tõukeratastega ligi 1,5 miljonit kilomeetrit ehk kaks korda Kuule ja tagasi.
Kõige pikem sõit, mis Bolti tõukerattaga sel hooajal tehti, oli 26 kilomeetrit.
Tõukerataste kõige innukam kasutaja tegi kokku 202 sõitu ja läbis 87 kilomeetrit.
Bolt korraldas hooaja jooksul kümme ohutusüritust, kus tutvustati ohutut liiklemist ja turvavarustust.
“Õppisime esimesel hooajal tõukerataste rendi kohta väga palju – näiteks saime teada, et rentimiseks sobivad tõukerattad võiksid olla võimalikult vastupidavad ja suuremate rehvidega, et auklikel ja kõrgete äärekividega tänavatel liiklemine kasutajale võimalikult mugavaks muuta. Ühtlasi oli esimene hooaeg hea õppetund Tallinna linnale, kes tunnistas, et tarvis on infrastruktuuri arendamisse panustada, sest kehvas olukorras või puuduvate kergliiklusteede pärast kannatavad kõik kergliiklejad,” lisas Tammus.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Mõned nädalad tagasi läksid ka konkurent Citybee tõukerattad talvepuhkusele.
Seda, kuidas tõukerattaäri edeneb, kuula augustikuisest saatest "Äripäev fookuses:
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Tallinna linnavalitsus on seisukohal, et liiklusseadusesse tuleb lisada tõukerattaga liiklemise regulatsioon, sest praegu ei ole teised kergliiklejad suurt kiirust arendavate elektritõukerataste eest piisavalt kaitstud.
Suvel läbi viidud ERGO kindlustusseltsi ja Läti uuringufirma SKDS poolt koostatud uuringust selgub, et kaks kolmandikku eestimaalastest peab elektriliste sõiduvahendite kasutamist ohuks jalakäijatele ja üldisele liiklusturvalisusele.
Laonduse arengut suunavad mitmed megatrendid, nagu tehnoloogia areng, globaliseerumine, keskkonnasäästlikkus, rahvastiku vananemine ja väärtushinnangute muutumine. Need trendid toovad kaasa vajaduse digitaliseerimise ja automatiseerimise järele, rohetehnoloogiate integreerimise ning töötajate oskuste arendamise vastavalt muutuvatele nõudmistele.