• 29.07.19, 14:34
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

FOTOD: 5 näidet, kuidas saadetisi kindlasti ei tohiks pakkida

Kliendile kauba saatmisel on valesti pakitud saadetised sagedaks probleemiks. Nende suhtes on postiettevõttel raske midagi ette võtta, veel enam tagada saadetise turvaline kohale jõudmine saajani, sest tõenäosus, et pakend saab põrutusi või isegi kahjustusi on suur. Omniva toob välja levinumad pakkimisvead ning selgitab, miks neid tuleks vältida.
Valesti pakendatud kaup võib kliendini jõuda katkisena
  • Valesti pakendatud kaup võib kliendini jõuda katkisena
1. Saadetis ulatub pakist välja või on pakendatud liiga väiksesse pakendisse
Õiges suuruses pakend katab ja kaitseb kogu saadetise sisu. Liiga väike pakend ei pruugi transportimise ja käitlemise teekonnal vastu pidada ning see võib lahti rebeneda. Seevastu liiga suures pakendis võib paki sisu loksudes kahjustada saada. Igasugune pakendist väljaulatus osa võib transpordil kujutada ohtu nii endale kui ka teistele saadetistele.
2. Ebaturvaline või puuduv pakend
Lohakalt pakitud saadetis saada kahjustada või pakendist sootuks kaduda. Sageli peetakse piisavaks pakendiks ka tootepakendit, kuid alati ei pruugi see vastata soovitud nõuetele. Tavaliselt puudub tootjapakendil sisu kaitsmiseks vajalik täite- ja kaitsematerjal, mistõttu tuleks see saatjal täiendavalt pakendada.
Näide: relakas kilekotis
  • Näide: relakas kilekotis
3. Kehvasti kleebitud aadresskaart või pakendimaterjal, millel kleeps ei püsi
Pakendil peab olema piisaval määral tasast ühtlast pinda, kuhu kinnitada aadresskaart nii, et andmed ei kataks saadetise servi. Kortsus, üle serva kleebitud või ka väga läikiva kilega kaetud aadresskaart on masinale loetamatu või loetav suurte raskustega – selles võib veenduda kasvõi supermarketite iseteeninduspulte kasutades.
Pakendi korduvkasutamisel (mis iseenesest on väga õige ja keskkonnast hooliv tegu!) tuleb vanad aadresskaardid ja vöötkoodid eemaldada või kinni katta. Vastasel juhul ei suuda automaatsüsteem õigeid pakiandmeid lugeda ehk triipkood on loetamatu.
Samuti tuleb jälgida, et pakendimaterjal suudaks aadressikaardi kleepsu kinni hoida. Libedalt, krobeliselt vms pakendilt võib kleeps kaduda – ja koos sellega on kadunud kõik paki andmed. Andmeteta paki omaniku tuvastamine on aga juba väga-väga keeruline. See toimub valdavalt klientide pöördumiste alusel, kes kirjeldavad oma paki välimust ja sisu ning selle alusel püütakse pakk ja omanik taas kokku viia.
4. Puudub õrna käsitlemise teenus, kuigi see oleks vajalik
Kui pakiga saadetakse klaasi, valgusteid, peegleid või muid kergesti purunevaid ja õrnu esemeid, on kohustuslik lisateenuse „Ettevaatlik käsitlemine“ kasutamine. Lisateenuse korral märgistatakse saadetis vastava kleebisega ja sellega kaasneb saadetise käsitsi töötlemine sorteerimisel. Lisaks ei asetata selle saadetise peale teisi saadetisi. Siiski, erimärgise kasutamine ei vabasta saatjat nõuetekohasest pakendamisest ja tähele tasub panna ka seda, et lihtsalt käsitsi kirjutatud „Õrn saadetis!“ või muud omakäelised hoiatused ei toimi. Need ei lähe infosüsteemis paki andmetega kaasa ning automaatika kohtleb pakki nagu tavalist saadetist.
Näide: tootjapakend puudulik
  • Näide: tootjapakend puudulik
5. Puuduv või puudulik täitematerjal
Täitematerjali puudus on eriti suureks probleemiks õrnade saadetise puhul. Täitematerjali eesmärk on kaitsta saadetiste sisu võimalike põrutuste eest ning tagada selle püsivus pakendi siseselt. Täitematerjaliks sobivad näiteks puitvill, graanulid ja mullikile kui ka näiteks kortsutatud paber, kui seda rohkesti kasutada.
Keraamika polsterdus puudub
11 fotot
  • Keraamika polsterdus puudub

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.

Hetkel kuum

Ühes Taani kontrollpunktis väljastati kuu ajaga 647 trahvi sõidukitele, mis olid vastavalt registritele sel ajal hoopis teises kohas.
Uudised
  • 06.05.25, 12:58
Taanis ähvardab vedajaid vigase teemaksusüsteemi tõttu kopsakas rahatrahv
Üleskutse vedajatele: andke teada kui teie ettevõtte veok on saanud Taanis ebaõiglaselt trahvi!
Viimane aasta on olnud Clevonile keeruline, kuid uue omaniku käe alla loodetakse Viljandist pärit tehnoloogiale saada tuul tiibadesse.
Uudised
  • 09.05.25, 12:02
Robotkullereid tootev Clevon müüdi ameeriklastele
Clevon muutub GO-ks, üheks strateegiliseks investoriks on FedEx
DSV on nüüd märgatavalt teistsugune firma võrreldes sellega, mis viimase kahekümne aasta jooksul kiirelt kasvas, leiab Ti analüütik Thomas Cullen.
Uudised
  • 09.05.25, 13:03
Ti analüütik: DSV on nüüd hoopis teine ettevõte
Kõrgeima keskmise brutopalgaga ettevõte oli mulluse ekspediitorfirmade TOPi kolmanda koha omanik Eesti Chem OÜ.
TOP
  • 21.03.25, 13:50
Ekspedeerimisfirmade palga TOP 50: esikümne keskmine palk üle 4600 euro kuus
Elektriliste veokite turg hakkab Euroopas arenema ning “tänu” Scania probleemidele on Volvo Trucks saanud heisata täispurjed.
Uudised
  • 05.05.25, 11:43
ELi e-veokite turg kasvab, suurim veokitootja Scania sattus aga probleemi otsa
Northvolt andis sisse pankrotiavalduse
Arendada ja ehitada ikka saab. Kes küll võiksid olla üürnikud?
Uudised
  • 26.02.25, 12:36
Kitsas king: laopindade turul kisub valusaks
SUUR LUGU. Eksperdid vaatavad laopindade turu olukorrale otsa sügavalt ja keerutamata. Nad osutavad ka lahendustele.
Parima palgamaksja peamine tegevusala on puidu transport.
TOP
  • 04.04.25, 14:39
Autovedajate palga TOP 50: esmakordselt ajaloos ühes ettevõttes palk üle 4000 euro kuus
Reaalajas olevad andmed hoiavad tootmise ja logistika liikumises.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele