Autorid: Best Sales, Logistikauudised.ee • 29. juuli 2019

FOTOD: 5 näidet, kuidas saadetisi kindlasti ei tohiks pakkida

Kliendile kauba saatmisel on valesti pakitud saadetised sagedaks probleemiks. Nende suhtes on postiettevõttel raske midagi ette võtta, veel enam tagada saadetise turvaline kohale jõudmine saajani, sest tõenäosus, et pakend saab põrutusi või isegi kahjustusi on suur. Omniva toob välja levinumad pakkimisvead ning selgitab, miks neid tuleks vältida.
Valesti pakendatud kaup võib kliendini jõuda katkisena

1. Saadetis ulatub pakist välja või on pakendatud liiga väiksesse pakendisse

Õiges suuruses pakend katab ja kaitseb kogu saadetise sisu. Liiga väike pakend ei pruugi transportimise ja käitlemise teekonnal vastu pidada ning see võib lahti rebeneda. Seevastu liiga suures pakendis võib paki sisu loksudes kahjustada saada. Igasugune pakendist väljaulatus osa võib transpordil kujutada ohtu nii endale kui ka teistele saadetistele.

2. Ebaturvaline või puuduv pakend

Lohakalt pakitud saadetis saada kahjustada või pakendist sootuks kaduda. Sageli peetakse piisavaks pakendiks ka tootepakendit, kuid alati ei pruugi see vastata soovitud nõuetele. Tavaliselt puudub tootjapakendil sisu kaitsmiseks vajalik täite- ja kaitsematerjal, mistõttu tuleks see saatjal täiendavalt pakendada.

Näide: relakas kilekotis

3. Kehvasti kleebitud aadresskaart või pakendimaterjal, millel kleeps ei püsi

Pakendil peab olema piisaval määral tasast ühtlast pinda, kuhu kinnitada aadresskaart nii, et andmed ei kataks saadetise servi. Kortsus, üle serva kleebitud või ka väga läikiva kilega kaetud aadresskaart on masinale loetamatu või loetav suurte raskustega – selles võib veenduda kasvõi supermarketite iseteeninduspulte kasutades.

Pakendi korduvkasutamisel (mis iseenesest on väga õige ja keskkonnast hooliv tegu!) tuleb vanad aadresskaardid ja vöötkoodid eemaldada või kinni katta. Vastasel juhul ei suuda automaatsüsteem õigeid pakiandmeid lugeda ehk triipkood on loetamatu.

Samuti tuleb jälgida, et pakendimaterjal suudaks aadressikaardi kleepsu kinni hoida. Libedalt, krobeliselt vms pakendilt võib kleeps kaduda – ja koos sellega on kadunud kõik paki andmed. Andmeteta paki omaniku tuvastamine on aga juba väga-väga keeruline. See toimub valdavalt klientide pöördumiste alusel, kes kirjeldavad oma paki välimust ja sisu ning selle alusel püütakse pakk ja omanik taas kokku viia.

4. Puudub õrna käsitlemise teenus, kuigi see oleks vajalik

Kui pakiga saadetakse klaasi, valgusteid, peegleid või muid kergesti purunevaid ja õrnu esemeid, on kohustuslik lisateenuse „Ettevaatlik käsitlemine“ kasutamine. Lisateenuse korral märgistatakse saadetis vastava kleebisega ja sellega kaasneb saadetise käsitsi töötlemine sorteerimisel. Lisaks ei asetata selle saadetise peale teisi saadetisi. Siiski, erimärgise kasutamine ei vabasta saatjat nõuetekohasest pakendamisest ja tähele tasub panna ka seda, et lihtsalt käsitsi kirjutatud „Õrn saadetis!“ või muud omakäelised hoiatused ei toimi. Need ei lähe infosüsteemis paki andmetega kaasa ning automaatika kohtleb pakki nagu tavalist saadetist.

Näide: tootjapakend puudulik

5. Puuduv või puudulik täitematerjal

Täitematerjali puudus on eriti suureks probleemiks õrnade saadetise puhul. Täitematerjali eesmärk on kaitsta saadetiste sisu võimalike põrutuste eest ning tagada selle püsivus pakendi siseselt. Täitematerjaliks sobivad näiteks puitvill, graanulid ja mullikile kui ka näiteks kortsutatud paber, kui seda rohkesti kasutada.

Keraamika polsterdus puudub
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077