Bolt Leedu tegevjuht Andrius Pacevičius viitab uuringutulemustele, mille kohaselt peavad Vilniuse elanikud liiklusummikuid üheks linna suurimaks mureks.
“Meie eesmärk on muuta linnades liikumine mugavamaks, kiiremaks ja keskkonnasõbralikumaks. Tõukerataste laenutamisel väheneb autode hulk tänavatel ning kulu transpordile muutub tarbija jaoks madalamaks. Soovin veel panna inimeste südamele, et tõukeratastega liiklemisel tuleb olla sama vastutustundlik kui jalgsi, jalgratta või autoga liigeldes – enda ja kaasliiklejate turvalisus olgu prioriteetsem kui kiirus,” rääkis ta.
Leedu keskkonnaministri Kęstutis Mažeika sõnul on 25 protsenti Vilniuses tehtud sõitudest lühemad kui kolm kilomeetrit. “Elektrilised tõukerattad on väga heaks alternatiiviks sõiduautodele, et linnade õhukvaliteet paraneks ning nii panustame ka kliimamuutuste leevendamisse,” ütles ta.
Elektrilised tõukerattad on Leedu pealinnas väga populaarsed ning konkurents sellel turul on veelgi tihedam kui meil. Nende renti hakkas esimesena juba mõnda aega tagasi pakkuma meilgi tuntud CityBee, millele järgnesid sellised kaubamärgid nagu Flash, MyScoote, Swop ja Unicorn Scooters.
Sarnaselt Tallinnale on ka Vilniuses aktuaalseks teemaks tõusnud elektriliste tõukerataste sõidukiirus, mida soovitakse seadusega reguleerida. Kui Tallinna linnavalitsus tegi ettepaneku alandada nende liikumiskiirust 20 km/h, siis Leedus on kõne alla 25 km/h kiirusepiirang.
Teema on aktuaalne, kuna täislaetud elektrisõiduk arendab kiirust kuni 45 km/h ja nad on mõne kuuga tekitanud Leedus palju liiklusohtlikke olukordi.